• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vitt eller gult ,ful match med vigselring...

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hejsan!

Läst många trådar i mitt liv på diverse forum men aldrig läst en som omfattar problematiken val av vigselring med tanke på framtida klockköp.

När jag gifte mig i 2008 var jag OWG, men visste redan att jag var skadad så jag köpte mig en platina ring för jag anser att detta är lättare att matcha. Men smaken är ju som baken. Vad säger ni herrar och damer? Har ni köpt fel ring eller är det klockan som inte matchar ringen... Och ni som inte har kommit till skott är det något ni funderar på !?? För jag funderar starkt hur sjukt det än låter att införskaffa mig en till vigselring i guld (men samma fru) för att kunna matcha ring och klocka...

Postar en bild på min första riktiga klocka som jag bar i 2008 inte på bröllopet men dagligen min Oris ifrån 2006!
5f7b93abab64d8e8078ba9c937fefc23.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Bryr mig inte om någon matchning men har själv ring i Palladium för att jag inte gillar rött guld och vitguld (i min mening) ser djävligt dassigt ut så fort Rodium pläteringen nöts bort
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Att matcha ringen och klockan är lätt. Mitt problem är att matcha klockan med glasögonen och knappen till mina jeans. Jag har fått specialbeställa knappar som man lätt kan byta ut huvudet på för att få valfriheten att välja bland alla mina klockor.



(Obs, skojar bara. Strunta i att matcha klocka + ring.)
 

David

Bödeln
Ring är vitguld+platina, och går därmed att matcha med alla klockor man skulle kunna tänkas vilja ha. (Förutom möjligtvis någon enstaka i brons, svart keramik funkar utmärkt tycker jag.)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Det låter som jag lägger lite onödig energi på detta får nog skippa idén om en guld ring.
Tack KS!:)
 
Topp