• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vitt, gult, rosé guld. Vad funkar bäst för klockor?

Arcticreef

Silver
Ja, vad föredrar ni? Själv föredrar jag vitt. Diskret men tyngden finns där. De andra färgerna funkar enligt mitt förmenande bättre på folk med en något mörkare hudfärg än min ljusrosa. Men vad tycker ni andra?

Håller med Mazdak. Det beror helt på klockans utseende och när den ska användas. Exempelvis föredrar jag gult guld på dressklockor till finare tillfällen (middagar), och vitt guld i mer vardagliga sammanhang.

Tycker gult guld är nice. Vill man ha en vit metall tycker jag platina eller stål är trevligare för de är ju vita från början :)

Köper inte riktigt tyngden som argument då jag tycker tunga klockor är obekvämt, men suum cuique

Tycker gult guld är nice. Vill man ha en vit metall tycker jag platina eller stål är trevligare för de är ju vita från början :)

Köper inte riktigt tyngden som argument då jag tycker tunga klockor är obekvämt, men suum cuique
Helt enig, guld är inte vitt så vitguld känns som ett ovanligt dumt val. Sedan är de flesta belagda också och det är ju verkligen fantastiskt dåligt på en guldklocka.

Hade tidigare en daydate i helguld. Mina elaka vänner kallade den ”bilhandlarklocka”. Känner mig bekvämare med vitt. Glansen o tyngden finns där. Och ”dom som vet, dom vet”.

Vitguld/Platina tycker jag ar mer diskret an gul och rodguld.
Gar under radarn och ar for den oinsatte vilken stalklocka som helst medan den som ar intresserad av just klockor vet vad man bar Passar i de flesta sammanhang.

Gulguld ar iogonfallande, speciellt om aven lanken ar i samma material. Tex en Yachmaster II ar en riktig "Hall kaften" klocka.
DayDate som nagon namde Begbilhandlaren Taikons dromklocka likaval som den gor sig bra i styrelserummet runt konferensbordet.
Passar inte den som inte vill synas,for det gor du garanterat vare sig du vill eller ej.

Rodguld gillar jag. Underbar fargton aven om min hudton kanske inte far den att smalta in 100% pa min arm. Men se det struntar jag i och bar den med gladje da den far mig att bli pa gott humor (GMT II for er som undrar)
Och det ar val vad som ar det viktigaste. Att den som faktiskt ager och bar klockan ar nojd. Vad andra tycker och tanker far man sk... forlat strunta i.

Trevlig Onsdag till er alla Oavsett om ni har Vit Gul Rod Platina eller Stal pa armen idag

Guld ska vara gult, sedan ar det upp till bararen och hens sjalvfortroende hur och var man bar den. Jag bar mina med gladje i princip varje dag och valjer att ej vara nervos och orolig for “ alla andra”. Ar man osaker / harig ska man kanske ge fn i guld dinkor, sedan om rappare, pimps och andra bar guld dinkor, skiter jag fullstandigt i, hatten av bara. Bling ar bast, men var man har sin smak...

Tycker gulguld är överlägset både till vardags och mer formellt. Rosé kan väl vara kul tillsammans med chokladfärgad tavla typ. Vitguld förstår jag inte alls grejen med, tycker platina isåfall är ett bättre alternativ.

Tillbaka
Topp