• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vostok Amphibia ("fullset")

laketwig

Patek
2-Faktor
Har just insett att jag inte är en samlare utan en användare med bara två armar. Lägger därför ut denna mycket fina Vostok:

fm5Rixs.jpg


Jag fick den ny runt 1995 av en rysk delegation som besökte företaget jag jobbar på. Då jag inte kan hitta en bild på en likadan på nätet, misstänker jag att urtavlan är specialdesignad för företaget dom kom ifrån. Den saknar märkning vid klockan 6, vilket enligt vår ryssexpert Fixoflex innebär:

"Om ni ser en Vostokklocka utan härkomstmärkning under klockan 6 på urtavlan är det en sk övergångsklocka!
I anslutning till sovjets upplösning under det värsta tumultet saknades märkning på klockorna. Dessa klockor tillverkades ca 1991-1994."

Hur som helst, klockan har legat oanvänd i sin ask tills i våras, då jag råkade få ett svart Nato som passade till den. Den är med andra ord i nyskick. Nu pratar vi rysk kvalitetskontroll, så det innebär att det fortfarande finns några små ytliga repor på glaset och att lumen är kass. Manuell uppdragning och håller tiden skapligt, ca 10-15 sek för fort per dygn.

kpiNfMJ.jpg


Ovanligt med "box" och "cert": :)

kvxHpb6.jpg


Med tanke på skick, fullset och unik (?) urtavla vill jag ha en tusenlapp. Jag bjuder på frakt och Natot ingår. Är jag helt fel ute prissmässigt, rätta mig via PM tack, gärna uppåt ... ;)
 
Topp