• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vostok Amphibia "Scuba dude"

Tassoli

Omega
Här har du en riktigt cool klocka för lite pengar.

Utvecklad på 60-talet av ryska ingenjörer som saknade rätt maskiner för att kopiera Schweizarnas boettkonstruktioner - och istället uppfann en klocka som blir tätare ju längre ner du dyker.
Mer kan du läsa i Hodinkees intressanta artikel: https://www.hodinkee.com/articles/vostok-amphibia
Edit: Detta exemplar är givetvis producerat i modern tid och inte från 60-talet, för att undvika förvirring ;)

Klockan har sparsamt använts som smiskare och har därför mindre spår av användning. Akrylglaset är lite repigt, inget jag reflekterat över när jag burit den men om det är ett störningsmoment för dig kan jag polywatchbehandla innan leverans :)
  • Stålboett
  • (galet stadigt) Automatiskt urverk med handuppdrag.
  • Rated 200m men bör funka djupare än så :watching:
  • Datum slår blixtsnabbt över kl 23:56
  • Rejält kupat glas
  • Bredd: 42 mm
  • Lug-Lug: ca 45-46mm
  • Bandbredd: 22mm
500:- skickat på valfritt nato/zuluband (färg får du välja vid köp!). Vill du köpa till Borealisgummit på bilderna kan priset diskuteras.
Retur enl. ö.k.
Inga byten denna gång.
Tack KS för annonsplatsen!
IMG_7353.JPG
IMG_7359.JPG
IMG_7361.JPG

Ser nu att bandet är lite ofräscht och smutsfläcken under vänstra bandhornet på bilden och ... tvättas självklart innan leverans!
IMG_7362.JPG


 
Senast ändrad:
Topp