• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vostok Amphibia

Freddie L

Panerai
Jag har nu nått den punkt när klocklådan är full och jag står inför ett vägskäl: Skaffa en låda till, eller försök hitta nya hem till några försakade ur. Tvärtemot sunt förnuft går jag på det andra alternativet...

Finnes: En nästan NOS Vostok Amphibia från -89. Enl tidigare ägare köpt ny, och endast använd en gång. Jag har använt den vid två tillfällen... Skicket är mycket fint både exteriört och interiört, dock tror jag att verket helst behöver en service.

Urverk: Vostok 2409 A. Ser fint ut. Upplevs lite trögstartad, vilket jag misstänker beror på att oljorna torkat. Hade tänkt få det uppoljat och genomgånget innan användning. Har därför inte inte använts såpass att jag har någon uppfattning om gångavvikelse eller gångreserv. Kronan är otäckt sladdrig, precis som det ska vara!

Boett: 39mm utan krona, 12,5mm hög, 18mm mellan bandhornen. Snygg sunburst. WR 200m (jag skulle inte nysa på klockan innan service) med skruvad krona. Boettlocket säkrat med skruvring. Vridringen går åt båda hållen.

Tavla: Fin tavla som blivit lite gulare i tonen? Märkt CCCP! Lite, lite lys kvar i lume-plupp och timvisare, annars rätt mörkt... Välvt glas.

Accessoarer: Säljs som fullset. ;-) Liten plastlåda, bruksanvisning på ryska och pris?-tag. Skickar dessutom med ett plastigt, sladdrigt och nytillverkat band. Luktar inte vanilj.

T7bAuMC.jpg

nHONzbH.jpg

0wdRhgK.jpg

vHLZZ6x.jpg


Pris: 500:- inkl frakt i Postens gröna. F2F i Östergötland och då ingår kaffe istället för frakt.

Returpolicy: 48 timmar efter mottagande, och då på köparens bekostnad. Invändningar mot skicket eller felaktigheter i beskrivningen är ok skäl, synpunkter på hur verket går är det inte! Utgå från att det krävs en service!

Hör av er via PM vid oklarheter!

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
Topp