- Pris
- 1700kr
- Returpolicy
- Ja, Inom 24h
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer min Vostok Classica 690B24 med antracit sunburst urtavla i nyskick. Inhandlad av mig i slutet av juli.
Modellen är en reissue på Vostok's klassiska dressare från -60 talet men med nutida mått som mäter 39mm tvärsöver, 46mm L2L och 11mm hög. Klockan kommer monterad på ett aftermarket jubelee så ändlänkarna sitter inte riktigt flush men tillräckligt bra i min mening och ena ändlänken har lite skavanker som jag försökt att fånga på bild (se sista 3), med följer även ett helt nytt Vostok mesh med signerat spänne samt ett svart läderband med signerat Vostok spänne, levereras i box med papper. Mycket bra utförd med boett som Vostok valt att ta in från tredje part och som skiljer markant kvalitetsmässigt från deras egna boetter, ett dubbelkupat mineralglas på framsidan som förhöjer vintagekänslan, see-through bakboett genom vilken man kan skåda det handjagade 2409 urverket med 17 juveler och blå skruvar, blå sunburst urtavla med art deco font och silver visare. Limiterad upplaga varav detta är nr 316 av 999.
Pris: 1700kr
Retur: Inom 24h
Specification
Guarantee 1 year.
Case width approx., mm. 39 mm.
Case depth approx., mm 11 mm.
Lug to lug size, mm. 46
Dial Colour Antracit
Case material Stainless steel
Caseback See-through
Dial Sunburst
Lens Double domed mineral glass
Water Resistant 50 meters
Strap type Genuine leather
Strap width 20 mm.
Wrist size, mm 20 cm.
Strap color Blue
Movement Vostok 2409.01
Automatic winding No
Manual winding Yes
Jewels 17
Power reserve 38 hours
Average term of service 10 years
Modellen är en reissue på Vostok's klassiska dressare från -60 talet men med nutida mått som mäter 39mm tvärsöver, 46mm L2L och 11mm hög. Klockan kommer monterad på ett aftermarket jubelee så ändlänkarna sitter inte riktigt flush men tillräckligt bra i min mening och ena ändlänken har lite skavanker som jag försökt att fånga på bild (se sista 3), med följer även ett helt nytt Vostok mesh med signerat spänne samt ett svart läderband med signerat Vostok spänne, levereras i box med papper. Mycket bra utförd med boett som Vostok valt att ta in från tredje part och som skiljer markant kvalitetsmässigt från deras egna boetter, ett dubbelkupat mineralglas på framsidan som förhöjer vintagekänslan, see-through bakboett genom vilken man kan skåda det handjagade 2409 urverket med 17 juveler och blå skruvar, blå sunburst urtavla med art deco font och silver visare. Limiterad upplaga varav detta är nr 316 av 999.
Pris: 1700kr
Retur: Inom 24h
Specification
Guarantee 1 year.
Case width approx., mm. 39 mm.
Case depth approx., mm 11 mm.
Lug to lug size, mm. 46
Dial Colour Antracit
Case material Stainless steel
Caseback See-through
Dial Sunburst
Lens Double domed mineral glass