• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vostok Classica... fast originalet med kronometerverket 2809! *Prisbump! 800spänn*

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
800sek
Returpolicy
Ja, inom 48h, frakt ToR på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Pris: 800kr
Förr: 900kr

Utrensningen fortsätter med en riktig klassiker :)

Jag ville ha en Vostok Classica när re-issuen släpptes, men eftersom jag är som jag är så ville jag hellre ha originalet tillslut. Nu har jag re-issuen också och då får denna gå.

Det finns lite olika Vostoks med samma tavla i olika storlekar och med olika urverk, men den man vill ha är just denna. Inuti tickar ett Vostok 2809 som är ett kronometerklassat ryssifierat Zenith 135 med centrumsekund istället för subsekund. Verket finns, som jag förstår det, i tre versioner: 2809, 2809A och 2809B varav det bara är 2809 som var kronometerklassat och det är det verket som sitter i min. Jag köpte klockan nyservad från Ryssland men utan papper på det. Den går bra med hög amplitud men den går upp emot en minut långsamt per dygn. Antagligen behöver den bara ruckas, men det är inget jag tar gift på. Verket har 22 stenar, tickar i 18000bph och är handjagat. Jag har ej öppnat klockan och bilden på verket kommer från säljaren som jag köpte av.

Klockan är i hyfsat bra skick. Pläteringen har släppt på vissa ställen med det syns inte speciellt mycket. Plexit är i bra skick men inte helt felfritt. Tavlan är smått fantastisk. Den är silverfärgad med sunburst, skarp svart text med det typiska typsnittet och CCCP märkning kl6. Finns lite lite visarskrap på höger sida om centrum. Boetten mäter 34mm i diameter ex krona, den är 9mm tjock och har 17mm mellan bandhornern. Klockan kommer på ett ryskt brunt läderband.

Frakt ingår i postens blåa, tar inget ansvar för om posten slarvar bort alternativ tar sönder paketet, önskas rek +100kr.

Betalning med Swish

Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/freakyleo.85536/

Tack KS för annonsplats :D

R1060792.JPG
R1060795.JPG
R1060796.JPG
R1060797.JPG
R1060798.JPG
s-l1600.jpg
 
Senast ändrad:
Topp