• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vostok klocka

rysswatch

Breitling
Tja skulle vilja veta mera om min vostok klocka tacksam för info :)
 

Bilagor

  • IMG_20150401_214854 (1).jpg
    IMG_20150401_214854 (1).jpg
    167.1 KB · Visningar: 222

OBRKV

Cartier
Att det inte är någon text nere vid kl6 tror jag betyder att den måste ha tillverkats någon gång efter sovjets fall, alltså tidigt 90-tal. Annars brukar det stå att den är gjord i CCCP (sovjet) eller России (Ryssland).
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag tycker nästan det ser ut som tavlan är målad för hand i efterhand. Men jag kan noll om Vostok så någon som vet mer får säga något innan jag sätter grillor i huvudet på TS :p
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är en Komandirskie klocka!:) Det var vanligt att Vostok fick order från fabriker att tillverka företags-emblem! Klockan är tillverkad i börja av 90-talet (93-94) Kan tyvärr inte tyda vilket företag, min gissning är helt klart att den är ok. Texten över klockan 6 ser mysko ut, men med det sagt så var många tryck mycket slarvigt gjorda och i en liten produktion till fabriker (anställda) Trycket vid klockan 12 ser helt ok ut! Det kan vara så att texten över klockan 6 är en personlig detalj. Som helhet är klockan dock helt riktig!

Om du har möjlighet att fotografera baksidan av klockan så är det lättare att datera! I klockan skall det sitta ett 2414 verk (datum)

Här under är en från min samling från en helikopterfabrik med samma tavelvariant som din!

Kul klocka!

DSCF1491.JPG
 

rysswatch

Breitling
14281507903041392608923.jpg
här är min andra vostok börjar gilla dom . skulle vilja få tag på den mod som användes o rymden . är det någon som vet nått om den ???
 
Topp