• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vred av kronan/axeln, vad är rimlig kostnad att få fixat?

Jonnny

Basic
Hej,
Är en "fluktare" på sidan, och har mycket glädje av att se att det finns så många likasinnade klockintresserade. Jag har en del klockor som fungerat och fungerar bra, men nu har jag fått två problem;

1. När jag skulle ställa tiden på min Omega Seamaster 300 coaxial och gänga upp kronan så satt den hårt (hade legat typ en vecka) och när jag tog i som f*n fick jag kronan i handen. "axeln" hade gått av precis vid kronan. Vad kan byte av en sådan tänkas kosta?

2. En gammal Citizen automatic började gå knackigt, och det visade sig att den behövde rengöras/en service. Vad uppgår köpeskillingen för en sådan åtgärd, på ett ungefär?

Hej,
Är en "fluktare" på sidan, och har mycket glädje av att se att det finns så många likasinnade klockintresserade. Jag har en del klockor som fungerat och fungerar bra, men nu har jag fått två problem;

1. När jag skulle ställa tiden på min Omega Seamaster 300 coaxial och gänga upp kronan så satt den hårt (hade legat typ en vecka) och när jag tog i som f*n fick jag kronan i handen. "axeln" hade gått av precis vid kronan. Vad kan byte av en sådan tänkas kosta?

2. En gammal Citizen automatic började gå knackigt, och det visade sig att den behövde rengöras/en service. Vad uppgår köpeskillingen för en sådan åtgärd, på ett ungefär?

Har fixat krona på några olika klockor och det har varierat lite i pris, från några hundra och upp till 17300 i ett fall när tillverkaren instisterade på att göra en fullservice för att överhuvudtaget fixa... Inte en Omega dock... :)

Tillbaka
Topp