• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vridringsfundering

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Hej alla,
Jag har haft min Golden Eye till salu, men i helgen när jag satt och pillade med bilder så upptäckte jag att vridringen är en knapp halvsekund fel så jag tog bort annonsen.

Vad har panelen för erfarenhet av detta? Är det vanligt? Bryr man sig om det - egentligen? Går det att åtgärda på ett enkelt sätt?

Så här ser det ut
IMG_20121124_104526-1.jpg
 
Lever med det eller lämnar in den för justering :) jag personligen irriterar mig på det och skulle jag ha så på min rolle så skulle jag lämna in den, men på en lite billigare dinka så skulle jag inte palla...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Iom att det är ett vridningsilägg(?) så bör det vara lättjusterat :) på min benarus moray 4 är vridningen lite fel också, men den är destu svårare att fixa då det är en helt solid bezel och tänderna undertill som gjort den lite sned
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
På en Rolex är det iaf. tramsigt enkelt att fixa - man ska bara våga.
Hade iofs. dragit mig för att justera ett keramisk bezel-insert på egen hand.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Tack för svaren!

Reklamera skulle vara ett alternativ om inte klockan var köpt i det fagra Italien - där postgången ju inte har världens bästa rykte :roll:

Jag har iofs en begynnande kontakt med Glycine... Återkommer med besked, och kanske en kul historia om god kundservice?
 

Sten

Cartier
Jag har samma "FEL" på min 14060M. Har varit så sedan den var ny. Kanske man skall gå tillbaka med den så att de får fixa till det, om det är så enkelt som det låter...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Tack yonsson! Med mina prinskorvar ger jag mig inte in på att försöka själv, men om det är enkelt så ska det ju inte behöva bli dyrt hos en urmakare :D Jag tror f.ö. att det är 60 klick.

Kom att tänka på en sak. De har väl internationell garanti och i så fall, om den är relativt ny alltså, så borde du kunna lämna in den/skicka den hos en AD i Sverige för justering utifrån detta. Det kan vara värt att kolla upp. Jag hade inte heller velat skicka den till Italien.

Edit; Såg nu att du tagit kontakt med dem.
 
Topp