• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdeutveckling på GMT 116710 LN

Ninen79

Guld
Det har skapats massvis med trådar som handlar om tips/råd/värdeutveckling på Sub men hur står det till med GMT 116710 LN? Har knappt hört någon diskussion om modellen här på KS och undrar lite om min klocka kommer att gå upp i värde eller är det en skit modell som ingen bryr sig om?

Fick klockan av min dåvarande i 30- årspresent och gillar klockan väldigt mycket men kommer att sälja inom kort ifall KS folket anser att det är ett dåligt val värdemässigt.
56FAA6A9-76E9-44D7-A06A-7BDACDAA1967.jpeg

Du är säkert redan medveten om det, men få moderna klockor som medför en bra investering, åtminstone på kort sikt. Om det inte är väntelista eller om modellen abrupt ställs in. Med det sagt tror jag inte den kommer gå ner avsevärt i värde över tid. Det är en riktig ball klocka!
Eric-Clapton-Rolex-GMT-master-2-ceramic.jpg

Intressant trådstart

Jämfört med Submarinermodellerna så ligger ju sexsiffrig GMT II lite lågt på Wilsdorfkurvan, (strax under Explorer 2 men över Milgauss.)

Tar man höjd för Rolex historiskt omotiverade prisökningar i förhållande till Kpi så dubblar du 2032

Om ditt alias refererar till ditt födelseår så har jag svårt att se att du fick den fyra år innan den lanserades :angel:

Det har skapats massvis med trådar som handlar om tips/råd/värdeutveckling på Sub men hur står det till med GMT 116710 LN? Har knappt hört någon diskussion om modellen här på KS och undrar lite om min klocka kommer att gå upp i värde eller är det en skit modell som ingen bryr sig om?

Fick klockan av min dåvarande i 30- årspresent och gillar klockan väldigt mycket men kommer att sälja inom kort ifall KS folket anser att det är ett dåligt val värdemässigt.
Stort tvek om just din är värd nåt faktiskt...ja menar kolla in hur suddig den är...känns off på nåtvis ;)

Beror på. Är den svensksåld?!?1

Då kan ju alla efterföljande köpare (beg.) gå in och få gratis merch....

Senast ändrad:
GMT Master II i stål kommer förmodligen att ha samma prisutveckling som en Sub stål. De är ofta drygt ett år i väntelista för dem hos AD´s och det ges inte en smula i rabatt på dem. Handlare säljer dem över rek butikspris och om det nu blir ytterligare en prishöjning från Rolex i Feb/Mars så kommer de få en fin värdeutveckling.

Tillbaka
Topp