Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis vad jag satt och funderade på!ÖB ska ju ha Skydiver ju! Det är ju flygvapnets klocka!![]()
Nån måste hjälpa honom att justera länken.
Nog för att Breitling är synonymt med "bilhandlar häng" men det passar sig inte på ÖB!!
ÖB ska ju ha Skydiver ju! Det är ju flygvapnets klocka!![]()
Jag har något minne (från en Breitling-katalog från runt 2000 eller något sådant) att alla JAS-piloter fick en Breitling Emergency när de var klara med sin grundutbildning eller något sådant, så han kanske fått den då nångång?ÖB ska ju ha Skydiver ju! Det är ju flygvapnets klocka!![]()
Inte alls omöjligt. Skulle gissa på att alla aktiva stridspiloter fick ut en och inte bara de som tog examen.Jag har något minne (från en Breitling-katalog från runt 2000 eller något sådant) att alla JAS-piloter fick en Breitling Emergency när de var klara med sin grundutbildning eller något sådant, så han kanske fått den då nångång?
Fan asså jag är väldigt förvirrad. När det var gumball3000 pratade jag med en kille som åkte i en ferrari f12 i racet och han ser exakt ut som den nytillträdde ÖB. Han var alltså en medpassagerare och ägde inte bilen. Men kan det verkligen vara honom? Känns ju ganska osannolikt. Jag googlade lite på det och hittade inget..
Säger en hel del om CIA när deras chef inte ens kan hålla en otrohetsaffär hemlig....Coolaste bilden på högt uppsattar militärer med fina klockor är annars treklöst denna från Vanity Fair. David Petraeus (som fick sluta efter en otrohetsskandal) med en Submariner.
![]()
Coolaste bilden på högt uppsattar militärer med fina klockor är annars treklöst denna från Vanity Fair. David Petraeus (som fick sluta efter en otrohetsskandal) med en Submariner.
![]()
Svårt att se vad du har skrivit när det ligger innanför citatet![]()
ÖB ska ju ha Skydiver ju! Det är ju flygvapnets klocka!![]()
Haha, slö telefon!Äh, fixat![]()
Jaså, det var honom! Pratade med honom lite snabbt när bilarna var vid Öresundsbron precis efter tullenDet var han! Jag stod och tjötade lite med honom. Ägaren till F12an äger också SLS:en som står bakom på bilden ovan. Var du innanför stängslet, vid bilarna så att säga?
Edit: Han var flygvapenchef då. Dåvarande ÖB var också där vid F12an, så du såg nog han me!
Schysst kompisHan betalade nog inte ett öre. Mannen som äger bilarna är min fars kompis, och han berättade på plats att Bydén hade flugit över hans hus med en JAS när han hade sin 60 års fest, och som "kompensation" fick bydén följa med i racet! Om det är sant kan jag inte garantera men det lät legit då
@Ketan glömde citera..
Du har rätt för dig. Min svåger är en äldrekursare till vår käre nya ÖB. Utbildade JAS-piloter fick just Breitling Emergency på den tiden. De flesta har de kvar även vissa som slutat i Flygvapnet. Tittade på denna klocka så sent som nu i kväll och det råder inget tvivel.Jag har något minne (från en Breitling-katalog från runt 2000 eller något sådant) att alla JAS-piloter fick en Breitling Emergency när de var klara med sin grundutbildning eller något sådant, så han kanske fått den då nångång?
Han betalade nog inte ett öre. Mannen som äger bilarna är min fars kompis, och han berättade på plats att Bydén hade flugit över hans hus med en JAS när han hade sin 60 års fest, och som "kompensation" fick bydén följa med i racet! Om det är sant kan jag inte garantera men det lät legit då
@Ketan glömde citera..
Säger en hel del om CIA när deras chef inte ens kan hålla en otrohetsaffär hemlig....