• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Wakmann Kronograf (Breitling) 8k !

ajvar

Rolex
2-Faktor
Dags att sätta sig på skolbänken igen för nu kör vi en lite historia lektion, för vissa kommer detta vara repetition men för andra så hoppas jag att det bidrar till allmänbildningen.
20150419_120707.jpg


Dagens första fråga är vilka är Wakmann ?
Svar: Wakmann var US distributören för breitling från 1940 till 1970, visa klockor var märkta Breitling/Wakmann samt bara Wakmann fast de var gjorda av breitling. Liknande relation som Longines/Wittnauer.

Nästa fråga, finns det tecken/bevis på detta ?
Svar: Japp, verket är märkt med breitling koden "WOG" som kan ses på bilden längst upp tlll höger, breitling ska ha antagligen märkt sina tidiga navitimers med "WOG" och "BOW", det senare är mera sällsynt. Samtidigt så fanns det klockor utan någon märkning alls.
Wog.jpg

Här nedan följer lite fakta om klockan:
Diametern: 37mm utan kronan
Verk: Venus 188
Håller tiden bra och alla funktioner fungerar som de skall, nollställer perfekt. Angående service historiken så är den okänd för mig.
IMG_5339.JPG


IMG_5336.JPG


IMG_5337.JPG


Främst vill jag byta den mot något kul, alla bytes förslag är välkomna.
Bytes priset samt försäljningspriset sätter jag till 8k!

Returpolicy: full returrätt 24h efter mottagen leverans, accepteras om klockan är i samma skick som den lämnade mig.
 
Topp