• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Waltham 25 Jewels Selfwinding Automatic (Dexter klockan)

maol

Omega
Har alltid varit ett fan av TV serien Dexter 2006-2013 och följde den från början till slut när den sändes. När jag såg om serien för tre år sedan så fastna jag för klockan som Dexter använder, som han i serien ärvde av sin far. En Waltham 25 Jewels Selfwinding Automatic med Speidel Twist-o-Flex armband. Pga av serien är de väldigt svåra att få tag på och när nya säsongen kom ut i höstas 2021 blev de ännu mer eftertraktad igen. Jag lyckades äntligen hitta en i december 2021, men den behövde en komplett renovering.

Igår hämta jag ut den från urmakaren och jag är väldigt nöjd. Pga av serien har klockan ett galet samlarvärde och därför var en komplett renovering/service väl investerat. Jag invigde den på jobbet natten till idag, riktigt bekväm och sunburst urtavlan var vacker under all typ av belysning.

Klockan är alltså en: Waltham 25 Jewels Selfwinding Automatic (går även skruva manuellt) med ett Speidel Twist-o-Flex armband. Ref: B 251K. Cal: Förster FB 220.

IMG-1676c.jpg IMG-1674c.jpg
IMG-1708c.jpg IMG-1713c.jpg
 
Topp