• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Waltham-klocka eftersökes!

Galaxy

Rolex
Hej!

Jag letar efter en Waltham 25 jewels self-winding klocka, från 70-talet. Den kostade enligt uppgift, på den tiden, 30$.

Klockan i fråga används av karaktären Dexter Morgan i Dexter, och det är egentligen därför jag vill ha den. Jag hittar dock inte någon identisk på internet. Klockan ska vara silvrig, medan samtliga jag hittat på internet är guldiga, alternativt har de 17 juveler.

Så, vet någon vart jag kan hitta denna klocka, eller vet du någon som har en sådan? Kommentera gärna!

jahamy7u.jpg


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nice! Jag budar nog på den i alla fall, tackar!!! :D


Haha, härligt! :) Säljaren skriver ju desutom att den har "Trevlig boett av gulmetall".

Skämt och sido så verkar det vara från samma tidsperiod (?) och med 25 juveler precis som den klocka du egentligen eftersöker... Har du tur kanske du kan fynda ett trasigt ex från tratten och sedan bara flytta över detta fungerande verk.
 
Topp