• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Warwians vintage-bonanza! Endast Longines Admiral Chronometer kvar! Sista prisbumpen!

Warwian

Cartier
Hej, kompisar!
Då jag är i behov av sommarpengar säljer jag nedan ett antal klockor ur min samling. Skynda att fynda!
Alla klockor är i fungerande skick, men samtliga säljs som oservade då några inte testats närmare. Full retur gäller inom 24 timmar om klockorna inte anses korrekt beskrivna.

Jag berättar gärna mer om klockorna via PM!

Uppdatering: Endast Longines-kronometern och den automatiska Zenithen återstår. Dessa har nu också prisjusterats.

1. Longines Admiral Automatic "Chronometer Officially Certified"
Först ut är en Longines-kronometer i stål, referens 2330-1. Longines kronometercertifierade inte många av sina klockor och särskilt de som inte tillhör ULTRA-CHRON-serien är ganska ovanliga. Boetten mäter cirka 36 mm i diameter och innehåller ett kronometercertifierat Longines 6651-verk i 28800 BPH, vilket också är justerat i 4 positioner och för temperatur. Detta kronometercertifierade verk bär också en unik rotor, vilka vanliga 6651s inte har. Klockan är vidare utrustad med originalkrona och originallänk. Se bilder nedan för skick:

Värt att poängtera är att glaset är något repigt vilket försvårar bildtagning en aning, exempelvis över "Chronometer Officially Certified"-texten.
nYgpbwF.jpg

zEaDyfz.jpg

Nl6tkz3.jpg

pjPajfJ.jpg

fTfPBP8.jpg

CAegx5i.jpg

VLkMdT9.jpg

ZWGVya2.jpg

WwfoTbD.jpg

Pris: 4500 kr.

SÅLD! 4. Zenith Automatic 28800 AutoSport SÅLD!
Näst ut är en automatisk Zenith AutoSport, referens 01 1310 290. Boetten mäter cirka 36 mm och innehåller ett Zenith 2562PC-verk i 28800 BPH. På klockan sitter också originalkrona. Se bilder nedan för skick:
fhy41VF.jpg

6FtOqqA.jpg

c34rLuH.jpg

rieMwHX.jpg

b2OzrZh.jpg

j8pHWaz.jpg

JMOB6fS.jpg

Pris: 1500 kr. SÅLD!

SÅLD! 2. Manuell Universal Geneve-dressare SÅLD!
Näst ut är en Universal Geneve-dressare i stål, referens 842109. Boetten mäter cirka 33 mm och innehåller ett Universal Geneve 42-verk i 21600 BPH. Klockan säljs med såväl originalkrona som originallänk. Med tanke på hur smal glasringen är så upplever jag att den bärs större än vad man först kan tro. Bilden tagen i timegraphern är tagen för ungefär ett år sedan. Se bilder nedan för skick:
PkxR9vQ.jpg

WgLSZmy.jpg

GM8ghgc.jpg

mcrQqTb.jpg

4ckPLFk.jpg

Ux3V2MD.jpg

yzaZKet.jpg

Nkmdydb.jpg

3GXKyfa.jpg

X72TExF.jpg

Pris: 2500 kr. SÅLD!

SÅLD! 3. Lemania manuell SÅLD!
Näst ut är en manuell Lemania i stål, referens 936-66. Boetten mäter cirka 35 mm och innehåller ett Lemania 3000-verk i 18000 BPH med Breguet-spiral. På klockan sitter en ovanlig originalkrona och ett helt OK Condor-band. Se bilder nedan för skick:
CigMRgI.jpg

Ar3Xjg6.jpg

5vfJyqc.jpg

lS9QE0P.jpg

qU3HJql.jpg

poA5oTe.jpg

uc5czQq.jpg

Pris: 2000 kr. SÅLD!

SÅLD! 5. Lagonda Automatic Chronometer SÅLD!
Sist men inte minst är en automatisk Lagonda-kronometer ute för försäljning. Boetten mäter cirka 35 mm i diameter och innehåller ett kronometercertifierat ETA 2472-verk. Schysst! Se bilder nedan för skick:

Tillägg: Jag glömde nämna att glaset är något sprucket vid 12 och 9, vilket gör att jag rekommenderar ett glasbyte innan frekventare användning av klockan.
AcpCzIv.jpg

aW4ZsT8.jpg

WsLVA58.jpg

8PeiMiE.jpg

uhFQbIv.jpg

Pris: 1000 kr. SÅLD!

Tveka som sagt inte att höra av er via PM vid minsta intresse och eller frågor angående klockorna ovan! Har du alltså en fråga om tekniska detaljer? Pris? Önskas fler bilder? Skicka ett PM!
- Warwian
 
Senast ändrad:
Topp