• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watch gang? Någon som provat?

Brus Lee

Silver
2-Faktor
Hej

Fick upp en Watch gang annons på sociala medier och har kikat runt på sajten.

Är lite nyfiken på att testa en Platinum klocka, man kan ju köra ”on demand” så man inte binder sig på en klocka i månaden. Men frågan om det är värt $325..?

Hej

Fick upp en Watch gang annons på sociala medier och har kikat runt på sajten.

Är lite nyfiken på att testa en Platinum klocka, man kan ju köra ”on demand” så man inte binder sig på en klocka i månaden. Men frågan om det är värt $325..?
Var far du en platinum-klocka fran?
Platinum-medlemskap ser jag....men det blir inte mycket till platinum-klocka for max USD1500...och skickar de klockor till Sverige oht?

Aj, skrev fel, medlemskap menade jag och inte klocka. Ibland går det lite för snabbt...

Och de skickar till Svea rike men det klart, man åker väl på moms/tull så det är nog knappast värt det.

Okej, jag tog en för laget. Mest för att jag är nyfiken, körde en Platinum membership klocka, de hade ngn drive så jag köpte en random vinst och "vann" en månadsklocka för 109 USD vilket var okej jämfört med 325 USD.

Så uppdatering kommer vad det nu blir för pjäs :)

Borde ringa till tullverket och se hur den överraskningen ser ut också, vad de värderar det hela till. Iom att jag bara betalat 109 USD för något som eventuellt kan vara värt mer.

Jag brukade kolla på en del paketöppningsvideor med WG-klockor för ett par år sedan. Dock verkade det som om utbudet mycket bestod av mushroom-brands som knappt verkar ha någon försäljning utanför WG. Det väcker frågan om klockorna verkligen är värda så mycket som påstås (i synnerhet om moms/tull/frakt skall räknas in).

Prenumererar man under ett år får man kanske ett par bra/hyfsade klockor, och 10 utfyllnadskockor... Jag skulle bedöma att om man köper klockan för $99/mån, så kommer klockan (i genomsnitt) att vara värd så mycket. Sedan är väl en del av poängen med WG själva lotteri/spänningsmomentet, det blir en överraskning vad man får för klocka den här månaden...

Nä det blir inget mer, var inte sugen på 300 dollar varianten men för en tusenlapp så var det lite kul att prova. :)

Då kom $109-klockan. Nautis, Japan automatic movement.

Jag är nöjd efter en första anblick. Maffig pjäs!

Kommer jag att beställa mer från Watchgang? Njae, inte reguljärt men denna fick jag på ngt special-Wheel som de hade. Kul med lite spänning och som sagt i mitt tycke helt okej för slanten.

image.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp