• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watch Repair UK, erfarenheter?

Lillen

Breitling
Hej kära klocksnackare!

Jag har i veckan fått tillbaka en av mina klockor från service hos Watch Repair UK.
Ikväll, några dagar senare märker jag hur min klocka har stannat...igen.
Givetvis blir jag upprörd och orolig att jag blivit totallurad.
Har någon här erfarenhet av Watch Repair UK, är de goodguys eller badguys?

Mvh, en ängslig och bekymrad, Lille.
 

Lillen

Breitling
Kollade du upp dom innan du skickade? Har du kontaktat dom i detta ärende?

Hoppas att det löser sig:)
Ja, jag kollade upp dem innan jag skickade, såg t.ex. att någon här hade använt sig av dem och att han var helnöjd med deras jobb, kände mig dock inte helt säker men körde på ändå. Kanske var ett dumt beslut...
Hade tänkt kontakta dem det första jag gör imorgon!
 

JohnDoe

Rolex
Är det detta företag http://www.watchrepairuk.com/pricing-table/ ? Tycker det är lite märkligt att de tre referenser som visades när jag googlade var skrivna ungefär samtdigt för fem månader sedan. Priserna känns ju inte jättebilliga eftersom de är exkl moms och sedan tillkommer ju frakt. Lite nyfiken på varför du skickade klockan dit när det inte ens verkar billigt. Hoppas de fullföljer sina garantiåtaganden. Fast det lär väl kosta frakt dit iaf.
 

DDraper

Omega
Väcker tråden till liv och delar med mig av mina erfarenheter. Haft en klocka i 30k klassen inne hos WR UK. Lämnade deras shop med vitorden att klockan skulle gå som ny med hög amplitud osv...vanliga snacket. Fick tillbaka den och det såg till synes kanon ut. Klockan hade alltså även fått sig en lättare polering och det jobbet var snyggt utfört men klockan tappade flera minuter per dygn och power reserven var minst 20h för klen. Priserna är bra för en service men tycks inte vara lika med samma kvalitet tyvärr. Mark som är Head Watchmaker har gått med på att ta in klockan igen för check vilket såklart är på sin plats men innebär såklart en tråkig osäkerhet, väntan och utgift för frakt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Väcker tråden till liv och delar med mig av mina erfarenheter. Haft en klocka i 30k klassen inne hos WR UK. Lämnade deras shop med vitorden att klockan skulle gå som ny med hög amplitud osv...vanliga snacket. Fick tillbaka den och det såg till synes kanon ut. Klockan hade alltså även fått sig en lättare polering och det jobbet var snyggt utfört men klockan tappade flera minuter per dygn och power reserven var minst 20h för klen. Priserna är bra för en service men tycks inte vara lika med samma kvalitet tyvärr. Mark som är Head Watchmaker har gått med på att ta in klockan igen för check vilket såklart är på sin plats men innebär såklart en tråkig osäkerhet, väntan och utgift för frakt.
Klockan kan ha blivit slagen i frakten tillbaka till dig. Säger inte att det är så men det är svårt att utesluta.
 

DDraper

Omega
Klockan kan ha blivit slagen i frakten tillbaka till dig. Säger inte att det är så men det är svårt att utesluta.

Jag har såklart tänkt den tanken. Om du stod i mina skor hade du skickat tillbaka den eller tagit den till säg Nymans för att kolla om en ruckning räcker? Tar dom inte 900 spänn för det eller är jag helt ute och cyklar?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har såklart tänkt den tanken. Om du stod i mina skor hade du skickat tillbaka den eller tagit den till säg Nymans för att kolla om en ruckning räcker? Tar dom inte 900 spänn för det eller är jag helt ute och cyklar?
En prisuppgift kan du alltid få. Jag hade i första hand tagit klockan till lokal AD och se vad de säger för pris. Är det OK fixar jag det på plats annars skickar jag tillbaka till dem och begär att de fixar problemet.
 

DDraper

Omega
En prisuppgift kan du alltid få. Jag hade i första hand tagit klockan till lokal AD och se vad de säger för pris. Är det OK fixar jag det på plats annars skickar jag tillbaka till dem och begär att de fixar problemet.

Låter sunt!

Ska försöka komma ihåg att återkomma i tråden om det är så att jag skickar den till UK. Annars är det bara att vid intresse höra av er och kika hur det gått.
 
Senast ändrad:
Topp