• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watch trip Lund - Malmö - CPH

PotPurri

Basic
Hej,

jag får besök av en vän med delat klockintresse. Vi ska göra en klock-trip Lund-Malmö-CPH. Vilka butiker ska man inte missa? Tack för tips!!

Känns som ett besök där är givet. Både på Taboo och Franz
sjöbackens ur (stjärnurmakaren tror jag de är) på södergatan i malmö ska visst ha GS om jag inte har läst fel på nåt ställe

klarlunds i cpg har rätt ofta bra panerai utbud om ni e sugna på att testa sånt sen har dom ävdn lite nomos

Hours på Emporia i Malmö är AD för Tudor, och har väl lite annat kul med vill jag minnas. Sjöbackens Ur har också Tudor, men kan skilja lite på vad de har inne för tillfället.

Franz Jaeger Me kan du kolla in. Rätt dyrt men hade lite roligt udda senast jag var där.

https://instagram.com/perhenriksen?igshid=m6gg0pydr39j
https://www.franzj.com/
Lite OR men jag tänker alltid på detta när jag hör Franz Jaeger! :D
2429-01.jpeg

sjöbackens ur (stjärnurmakaren tror jag de är) på södergatan i malmö ska visst ha GS om jag inte har läst fel på nåt ställe

klarlunds i cpg har rätt ofta bra panerai utbud om ni e sugna på att testa sånt sen har dom ävdn lite nomos
Stämmer bra att Sjöbacken har Grand Seiko. Inget jätteskåp men de är rätt entusiastiska över att ha det och är säkert ivriga att visa om man är intresserad.

Kan inte komma på något vettigt att besöka i Lund. Kanske klockmaster?!
Butiken på NovaLund har ny lokal och ser rätt schysst ut numera. Har snäppt upp lite med Oris och Longines. Inget jättesortiment, är ju en köpcentrumbutik men ändå.

Stämmer bra att Sjöbacken har Grand Seiko. Inget jätteskåp men de är rätt entusiastiska över att ha det och är säkert ivriga att visa om man är intresserad.

Butiken på NovaLund har ny lokal och ser rätt schysst ut numera. Har snäppt upp lite med Oris och Longines. Inget jättesortiment, är ju en köpcentrumbutik men ändå.
Juste! Mycket riktigt, finns på Nova också!

Ole Mathiesen, helt underbar butik. Endast besökt på CPH Airport dock.

Främst om du letar Omega, JLC, eller Cartier.

Stenstrups på ströget har alltid varit väldigt trevliga. Säljer bla Omega, zenith, chopard, ulysses Nardin, Bell & Ross osv

Tillbaka
Topp