• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watch viewer

Glidarn

Omega
Nu efter några månader här på KS är jag uppriktigt sagt fövånad över att ingen på forumet använder sig av en så kallad watch viewer eller watch window, kärt barn har många namn :)

Vad är detta för något? Jo, det är ett fönster insytt i din ärm på jackan! Enkelt att titta på klockan och du behöver aldrig dra fram klockan igen!

image.jpg

Är det någon som kan se vad det är för klocka under?

Hela jackan. Notera de väldans trevliga glasögonen som finns på luvan!
image.jpg


Så där, nu tycker jag alla KS nissar införskaffar en jacka med wv snarast! :D
 
CP har tyvärr dödat hela grejen med watch wiever och framförallt goggles iom att man numera fläskar dit dem på var och varannat plagg.
 

Galaxy

Rolex
Hehe, påminner om skjortan man kunde fästa klockan ovanpå. Inget jag själv tycker var snyggt eller nödvändigt, men kul idé.
 

Glidarn

Omega
Nu har de bara vår/sommar modeller ute men till vinter släpper CP. Company alltid vinter jackor med wv :) Sitter på luren, kan länka imorgon ;)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hmmm.

Efter moget övervägande och djup eftertanke kommer vi till följande slutsats.....



HUÄÄÄÄGHHH!!!! I Jag kaskadspyr i din allmänna riktning!


Men köp gärna en och posta lite bilder...:)
 

Glidarn

Omega
Hehe, påminner om skjortan man kunde fästa klockan ovanpå. Inget jag själv tycker var snyggt eller nödvändigt, men kul idé.
Nästan, CP. Company sponsrade Mille Miglia racet i Italien 1988 och tog då fram den här jackan speciellt för de som tävlade så att de enkelt skulle se klockan utan att ta händerna från ratten! Nu har den ingen funktion men det är kul att veta varför den finns där :happyhappy:
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
CP Company tappade allt när Sportswear Company SPA sålde det.
Istället för att ha en fet jacka har dom satt goggles och WV på allt möjlig skit. Samt så tycker jag att designen blivit sämre.

Bjuder på en bild från en jacka från AW08
EbIBwI4.jpg
 
Finns som sagt en historia bakom det hela men idag springer ju varenda småknatte runt med det så inget kul eller ens halvorginellt längre, bara överprisat. Nästa i klass med fd systermärket SI
 

MrPlow

Rolex
Kombinera det med den där fula skjortan (med klockmanschett) som las upp för en tid sen så har du en kombo att vara stolt över ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Trodde de där jackorna mest var för folk som har ett intresse av att kunna vara anonyma på fotbollsläktaren. Inte fett äkta klocknördar.
 
Topp