• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watch Winder

Biffbert

Cartier
Hallå där,
Tänkte inkassera lite tips på Watch Winders om ni sitter inne på några, eftersom jag har för många klockor för att ha på mig samtidigt och tycker det är förjävla jobbigt att hålla på och ställa om dem när de stannar.
Har tittat runt lite grann och ser ut som att man kan få en rätt hygglig modell för runt 2K med plats för 4 klockor, exempelvis:
http://www.electronic-star.se/Watch...ur_i1207.htm?gclid=CN2b_uu56MMCFcPFcgodGhkAcA

Till min fråga: Är det nån modell man ska undvika eller nåt man behöver tänka på i förväg? Känns som att de verkar göra exakt samma sak allihop eller om jag är för dåligt insatt för att se nån skillnad kanske.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Modalo timeless 225. Rotering av fyra klockor och plats för förvaring av ytterligare fem. Bra kvalitet och riktigt snygg. Beställs med fördel från tyska eBay..

image.jpg
 

Biffbert

Cartier
Bra recension för det första :D och den låter ju som att det gör sitt jobb, men jag behöver minst fyra platser med rotation dessvärre...
 

Biffbert

Cartier
Modalo timeless 225. Rotering av fyra klockor och plats för förvaring av ytterligare fem. Bra kvalitet och riktigt snygg. Beställs med fördel från tyska eBay..

image.jpg

Vet du om det är nån större skillnad mellan den och den jag länkade i inlägget? Skiljer en del i pris ser det ut som nämligen. Betalar ju gärna mer så länge man får nåt bättre för sina pengar dock :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag är också nöjd med min Modalo, den har dock bara plats för två klockor. Borde ha safe:at och köpt en större. Klockor är en drog... :)
 
Jag var inne på Erikssons Ur i ett liknande ärende för ett par veckor sedan och dom avrådde mig från att köpa en winder för fler än en klocka då motorerna inte pallar med fler klockor än en i längden.

De kan ju dock ses som partiska då de istället rekommenderade deras single winders från Rapport. :)
 

Biffbert

Cartier
Jag är också nöjd med min Modalo, den har dock bara plats för två klockor. Borde ha safe:at och köpt en större. Klockor är en drog... :)

Haha ja det är just därför jag funderar på att köpa en med 6 platser nu istället :D

Vet inte ärligt talat. Vet bara att jag är jäkligt nöjd med Modalon. Prisskillnaden behöver inte vara särskilt stor heller..

http://m.ebay.de/itm/361178757620?nav=SEARCH

Jaså Tyskland levererar ser jag... Hittade en som hade 6 platser dock, känns nästan som ett mer safe bet eftersom jag köper nya på löpande band :D 2 Bananer kostade den rätt exakt
 

Biffbert

Cartier
Jag var inne på Erikssons Ur i ett liknande ärende för ett par veckor sedan och dom avrådde mig från att köpa en winder för fler än en klocka då motorerna inte pallar med fler klockor än en i längden.

De kan ju dock ses som partiska då de istället rekommenderade deras single winders från Rapport. :)

Hmm kan det vara så klena motorer i verkligen? Är ju inte i 100 knyck de ska snurra :pompus:
 

Andsan

Rolex
Är Ferocase något att hänga i granen?
-----------------------------------------------------------------
Enligt min erfarenhet så är de inte sämre än Modalo.
Finns att köpa på tyska e-bay.

/Anders
 
Topp