Laddar...
Nymansur

Watchgang - Någon provat?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Durham, 14 augusti 2019.

1. Durham
    Trådstartare

Durham Plast

Hej,

Kom förbi sidan Watchgang.com vilket är en sida som har en prenumerationstjänst där du betalar en summa i månaden (tre olika steg, desto mer du betalar desto högre har klockan i värde).
    Du betalar alltså t.ex. 899$ i 3 månader och får 3 st klockor värde upp till 1500$ (en klocka i månaden).

Detta verkar ändå rätt så intressant? Du får även svara på lite frågor med mera innan du får din första klocka så den ska försöka passa dig så bra som möjligt.

Har någon testat detta?

Varulven147 gillar detta.
  2. JohanRe

JohanRe Titan

Nja, skulle nog lägga 27k över 3 månader på en klocka jag faktiskt vill ha. Inte chansa på att de träffar rätt på min smak och jag har klockor som bara ligger i en låda.

ScubaKing och Fixxxer gillar detta.
  3. Jimmy042

Jimmy042 Guest

Glöm inte bort att de lottar ut en Rolex varje fredag!

4. Kattvakt

Kattvakt Tantal

Hur bedömer man värdet på klockan? Har sett en del paketöppnings- och recensionsvideor, och det verkar vara rätt mycket obskyra märken. Är det sätt för alla mushroombrands att göra sig av med skiten de inte lyckades sälja, eller? Ibland kan det säkert vara helt okej klockor man får, så det är väl lite hit eller miss.

5. TobiasD

TobiasD Diamant Friends Of KS

Precis så. Det är ett sätt att få köparen att tro att man får mer än man betalar för. Precis som invicta med sina listpriser. Typ $5000 dollar sen utread för $500. LIMITED TIME ONLY blablabla. Liknande klockor får du via watchgang. Någon gång kanske du får något vettigt. Men för det mesta pratar vi sådana där klockor som kanske är värda $100-300, inte $1500 eller vad det nu är de säger.

Pictor och KenKun gillar detta.
  6. Roserud

Roserud Plast

Från:
    Göteborg
    Skulle säga att det är bättre att lägga undan de pengarna för några månaders sub och sedan köpa det du vill ha, är för stor risk att få skräpmärken där listpris är skevt.

Men samtidig en rolig grej om man känner att man har pengarna över, alltid lite spännande att öppna.

Tänk även på att många av de YT recensioner som finns ute är sponsrade av watch gang eller på något sätt ett samarbete.

TobiasD gillar detta.
  7. Kattvakt

Kattvakt Tantal

Själva säger de att de går efter föräljningspriset online, inte efter rikspriserna. Men man kan undra vad det innebär i praktiken. Bara för att en klocka finns listad till salu för 150 dollar på en hemsida, hur många exemplar är det som faktiskt säljs för det priset? Här har vi problemet med att det är relativt många okända märken, det är svårt att bedöma hur mycket de verkligen är värda eftersom de är svåra att hitta i vanliga klockbutiken. Skulle man få hem t.ex. en Seiko SKX eller Orient Bambino, då kan man mycket väl säga att dessa är värda åtminstone 150 dollar. Men nu hör det till undantagen att man skulle få något från ett etablerat klockmärke via Watchgang.

Här är en rätt intressant genomgång av ett års prenumeration på "mellansegmentet" ($100/månad):

Kan vara rätt kul att kolla på paketöppningsvideor och se vad folk får, och en del av lockelsen är väl själva spänningsmomentet. Vissa månade kan det ju hända att man något som är helt okej.

Vill man prenumerera i Sverige måste man ju givetvisa tänka på att det tillkommer kostnader för frakt etc, utöver själva prenumerationsavgiften https://www.watchgang.com/FAQs

8. Varulven147

Varulven147 Plast

9. Varulven147

Varulven147 Plast

Hej
    Jag har kört watchgang i några månader.. Och ja helt klart bättre att köpa klockor man vill ha direkt och eller lägga undan för att spara till en specifik klocka , men kul grej om man som jag tex ser kostnaden som istället för bira på krogen eller så.
    Jag har en sex klockor ifrån deras "Black tier " och jag byter gärna bort allihop ...men jag har ju fått uppleva dessa obskyra microbrandsen jag aldrig hade kollat åt annars

ScubaKing gillar detta.
  10. KenKun

KenKun Diamant

Bilder tack! :)

11. Varulven147

Varulven147 Plast

Slänger upp lite bilder ,
    (Har också en deep Blue)
    IMG_20191119_2151005.

IMG_20191119_2151092.

IMG_20191119_2151340.

IMG_20191119_2151295.

IMG_20191119_2151167.

IMG_20191119_2151240.

Last edited by a moderator: 20 november 2019
    KenKun gillar detta.
  12. ganondorf

ganondorf Titan

Har inte provat, har svårt att se värdet för mig men kan ändå tycka det är påhittigt i dagens prenumerationssamhälle.

13. Varulven147

Varulven147 Plast

Kan säga såhär också, en hel del reklam med schweiziska automatur ...Alla fem jag fått har vart kinesiska quarz klockor , jag har då kört deras black tier (mellannivån )

14. CptSlow

CptSlow Silver

Från:
    Stockholm
    Vad kostar den nivån per månad ?

15. Varulven147

Varulven147 Plast

16. Varulven147

Varulven147 Plast

Ca 1500 , det heter ju 99 dollar i månaden men sen kommer frakt och tull

CptSlow gillar detta.
  17. CptSlow

CptSlow Silver

Från:
    Stockholm
    Känns spontant lite högt för de klockor de verkar skicka...? Visst, de måste ju göra vinst förstås men med stora (?) volymer borde en del roliga klockor rymmas inom det priset. Särskilt om man tänker typ restlager från mikromärken osv. Detta ser mer ut som lite plock från Aliexpress nästan.

HSK, Omega87 och blackcoffee gillar detta.
  18. Scaramanga

Scaramanga Diamant

Från:
    Höga Kusten
    Sorry men URK! Det där var inga roliga pjäser.

Derek 69, Weberg, Varulven147 och 1 annan gillar detta.
Mollstedt