• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchhubs leveranstid?

Daruvar

Cartier
Om de inte svarar kan det kanske bero på ledighet tror jag. Det är väl kinesiskt nyår ungefär nu?
Det hjälper ju inte när man är sugen på att få sin klocka men det är en möjlig förklaring i alla fall.
Jaha. Det var ju inte kul! Hoppas bara klockan har hunnit iväg innan de korkade upp skumpan! Mailet kan jag vara utan! :)
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Ganska dålig service för min del.
Jag betalade för DHL frakt söndagen den 5/1. Men den hämtades inte av DHL förens 9/1 och jag fick klockan den 14/1.
Mejlade efter trackingnummer 2 ggr men inget svar.
 

Daruvar

Cartier
Ganska dålig service för min del.
Jag betalade för DHL frakt söndagen den 5/1. Men den hämtades inte av DHL förens 9/1 och jag fick klockan den 14/1.
Mejlade efter trackingnummer 2 ggr men inget svar.
Ja det är lite så det känns som för mig nu har inte fått någonting från DHL, och på watchhubs.com står det fortfarande bara shipped. Känns ovisst just nu!
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Ja det är lite så det känns som för mig nu har inte fått någonting från DHL, och på watchhubs.com står det fortfarande bara shipped. Känns ovisst just nu!

Trackingen kommer komma igång när DHL plockar upp. För mig tog det som sagt 4-5 dagar innan dom hämtade. Det kommer

Edit: Nyåret börjar först 30e Jan. Iaf från mina leverantörer på jobbet.
 
När jag beställde i fjor somras från watchhubs tog jag "HongKongpost", det tog 4 arbetsdagar+lördag/söndag!
Sedan beställde jag en Orien Ray från Creationwatches den 18 december med DHL-express, det tog nästan 3 veckor innan jag hade den!! Mailade DHL ett par gånger och undrade vad de höll på med!!
Klockan blev i alla fall berest då den irrade runt!
 

Daruvar

Cartier
För att återkoppla till situationen: Fortfarande ingen klocka, fick precis från dhl att paketet är hämtat i hong kong, alltså 9 dagar efter att jag beställt. Så 9 dagars hanteringstid, nu återstår att se hur lång tid det tar innan jag har mitt paket. Lite smått störande!
 

watchowner

Cartier
Har handlat av Watchhubs en gång. Det blev inte så bra.
Använde mig av standardlösningen HK Post som Svenska Posten av någon anledning returnerade.
Sedan blev det DHL - inte mycket bättre heller. Från betalningsdag till leverans av en Seiko tog det 2 månader.
Hade mailkontakt med Watchhubs och jag var inte så värst trevlig då det tog alldeles för lång tid. Men det var
egentligen speditörernas fel.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Dom skriver det som gåva till ett värde av 150kr har jag för mig. Detta för att vi inte ska åka på moms. Där kan det bli problem om det är en petig tullkontrollant. Skickas det med DHL så har dom egen importavdelning som löser införseln enligt medföljande dokument. Men tullen kan göra stickprov på gods.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Mako

Omega
Beställde 14/1 med HK post och väntar fortfarande...(28e). Fick idag ett vanligt brev från svenska posten att dom saknar fraktsedel m pris och beskrivning av varan:banghead:

Mailade in det direkt men lär väl få vänta ytterligare 1 vecka...
 

Daruvar

Cartier
Ja, det verkar ju verkligen vara en fråga om "tur" och "otur". Med tanke på att det vissa har beställt samtidigt men fått leverans med veckor emellan!
 

Jerry

Omega
Någon som beställt den senaste tiden? Har inte fått något mail med track id eller något. Har skickat 2 mail till dom utan svar.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Beställde innan jul. Klockorna kom på 1 vecka. Har alltid varit mycket nöjd med leveranstiden därifrån.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har beställt två gånger av Watchhubs. Första gången i somras beställde jag en Seiko Sumo.
Fick den på fyra dagar med den frakten som kostade en hundring.
I slutet av december beställde jag en MM300. Den kom på ca 10 dagar. Det var ju mycket helgdagar och sånt.
Ingen tull eller moms någon av gångerna.
Kanonställe!
 

CLT

Rolex
Dom gångerna jag beställt har jag valt DHL. Det man läser som den gratisfrakten dom erbjuder är utav spridda skurar. Ibland på en vecka, ibland på över en månad.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få en klocka levererad när man råkade kryssa i snålvarianten hongkongpost? det står 3-30 dagar så kan väl säkert räkna med en 3 veckor eller?

Jag köpte en Seiko Tuna och det tog nästan 3 veckor. Grymt nöjd med klockan dock, det var värt väntetiden.
 

tissoter

Audemars
Jag är irriterad idag... Jag har fortfarande inte erhållit mitt dhl nr trots flera kontaktförsök samt att min vara står som shipped.
Jag säger inte att det känns oseriöst eller så men jag tycker man kan förvänta sig ett svar på sina mejl. Återkommer när jag får min vara så kanske jag är lite mer positiv....
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
La en beställning (iof via Tradera) i söndags, i torsdags fick jag mail om shipped. Har dock inte fått DHL kolli nr än. Så ung lika.

Har tidigare fått sms från DHL att leverans varit på väg.

Hoppas på leverans till veckan.
 

tissoter

Audemars
Idag kom tracking nr från dhl per sms, skönt.
Men det tråkiga är att varan är i hong kong forfarande :( känns som pengar i sjön att ta dhl som skulle vara express.
Vet inte om det är dhl som krånglar men har jävligt dåliga erfarenheter av dem, men när hong kong post var alt så....
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
pale_ale fick vänta på sin 14 dagar och jag 12 genom Tradera (DHL). Att dom svarar på mail ska man inte räkna med.
När man väl får tracking nr så går det dock fort.
 

tissoter

Audemars
Okej en summering av mitt senaste inköp hos watchhub.
Nu är varan äntligen levererad, det tog ca 5 dagar inklusive helgen. Helt acceptabelt egentligen MEN ett stort MEN jag fick inget svar på tre mejl ang fråga om trackingnr. Det anser jag vara riktigt dåligt. Bortsett från det så fick jag en väl inslagen och fin klocka. Totalbetyg ger jag 2,5/5. Fina grejor och hyfsat snabb leverans men kass kundservice. Kommer jag att beställa igen? Ja, det är möjligt...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
HK post är lite av en glädjespridare om man är ebayaddict pga deras sega hantering.

Tömde brevlådan idag efter jobb vips hade man fått 5 mustasch nappar och 2 natoband! Har jag ens beställt det? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej en summering av mitt senaste inköp hos watchhub.
Nu är varan äntligen levererad, det tog ca 5 dagar inklusive helgen. Helt acceptabelt egentligen MEN ett stort MEN jag fick inget svar på tre mejl ang fråga om trackingnr. Det anser jag vara riktigt dåligt. Bortsett från det så fick jag en väl inslagen och fin klocka. Totalbetyg ger jag 2,5/5. Fina grejor och hyfsat snabb leverans men kass kundservice. Kommer jag att beställa igen? Ja, det är möjligt...
De är ju näst intill billigast i världen och du hade klockan efter 5 dagar vilket borde ge en hel del pluspoäng. Att de inte orkar/hinner svara på dina tre mail utan prioriterar att skicka alla paket istället är ju både positivt och negativt. :)

Mina mail har de alltid svarat på så fort det blivit förmiddag i HK.
 
Topp