• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Weekend i Nice lifestyle

Tja,
Drar till Nice nästa helg tillsammans med min fru. Vilka restauranger, barer, caféer och sevärdheter får vi inte missa?

Nice-Frankrike.jpg
 

Charles_

Rolex
Nice med Nice! Platsen på bilden (Villefranche-sur-Mer) är väl värt ett besök om man vill trängas med förmögna ryssar på stranden ;)

Annars är en dagstur till Monaco också en kul utflykt. Hyr bil och kör längs kusten :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.png

En av de roligaste nattklubbarna jag varit på, gayklubb. På andra sidan korsningen (samma sida) finns en flashigare klubb som var väldigt bra med, bord med skumpa och Grey goose stil. På någon utav tvärgatorna där fanns en klubb med som också var bra, mer "vanlig nattklubb".

Skippa stranden i Nice, ta bussen ifrån hamnen till Cap-Ferrat eller hyr bil.

En dagstur till Monaco är att rekommendera med. Promenix upp för kullen är fint med. Håll koll på vilken dag det är vintage marknad med, en jäkla massa fina klockor men kollade inte mycket då jag tänkte ta det en annan dag men var visst bara en gång i veckan/ månaden.
image.png

På Escalier P.suche finns det en massa vintage butiker, dock pratar de bara franska och verkar ganska ovilliga att sälja något öht men kul att kika, mycket fina grejer då jag var där
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Lite fler tips här,

Shopping
http://www.saint-james.co.uk/boutiques-st-james-france.php
Grymma kläder, tyvärr låg jag emellan två storlekar så kunde inte köpa något med mig hem. Ligger i hamnen. Lafayette är värt ett besök med, NKs(?) föregångare kan man väl säga att det är.

Prom du Paillon är ett trevligt designat parkstråk som är populär dygnets alla timmar. På Rue catherine Segurane finns en del trevliga små gallerier om ni gillar konst, moderna museét finns såklart också men det var för fint väder när vi var där för att gå runt inomhus.

Café de Turin har schyssta skaldjur osv.
 

Johe

Omega
Här kommer ett tips jag tyvärr inte testat själv. Var i Nice och sprang marathon 2012 tillsammans med ett gäng som sprungit loppet tidigare. En av sakerna de gjort den tidigare gången var att hyra bil och köra runt, besöka Monaco etc så det skulle vi göra igen.

Den första gången de var där hittade de en restaurang i byn Peillon, mest av en slump, som de åt på och var mycket nöjda. Så vi tänkte äta där igen, men när vi kom dit var det fullbokat för flera veckor framöver. Så de måste haft en väldans tur första gången då de också bara dök upp.

Detta är restaurangen: https://www.tripadvisor.fr/Restaura...llon_French_Riviera_Cote_d_Azur_Provence.html
 
Topp