• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What my dreams are made of ...

Rivalen

Rolex
I dagens klocka postar jag ju oftast det vanliga, men här kan jag drömma mig bort utan någon riktigt prio ordning och fantisera om en samling.

34468696-msfQH.jpg


32872000-MWc49.jpg


35586997-dhraU.jpg


13275945-PdY7w.jpg


34803305-kZpsm.jpg


13171460-oXN6r.jpg


13185880-9QwuG.jpg


12713790-d9exB.jpg



detta bar iväg och ändå fanns det många fler - naturligtvis. :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Bra grejjer. Men vad gäller Blancpain FF så tycker jag "no radiation"-märket är en styggelse; så här i drömmarnas värld skulle jag ha valt en utan...;)
 

Rivalen

Rolex
Tur att smaken är olika - No Radiation är pricken över i för mig och det är bara den jag vill ha.

Patek och A Lange etc - visst finns de där nånstans, men jag kanske inte är riktigt där än.

Kommentarer med "spets" försöker jag att betrakta som vänligt sinnad ironi tills annat bevisats. Livet blir enklare så.

Som någon sa - posta gärna bilder på nåt du gärna vill ha - drömmer om. Vilket märke och prisklass som helst - allt du gillar i klockväg är Ok!
 

KMS

Rolex
Grym lista, en original FF hade jag haft riktigt högt upp på min topp tio! Även om den på bilden är sjysst också :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Reverso Rouge på nyårsfesten - mörk kostym eller smoking med röd fluga? Då sträcker man sig efter champagnen och allt annat med vänster hand - alltid, bara för att jäklas med omgivningen.

Mörk kostym. Låt klockan tala för sig själv. Som du sa, ALLT med vänster hand. Låt högern vila en dag.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
35028profile.jpg


Ett av få ur som skulle få mig att ha "bubbla" och ändå var lycklig. Såvitt jag förstår (korrigera MYCKET gärna!) så fanns denna 1979, och skulle alltså kunna vara en årsklocka åt mig. 50-årspresent kanske? Tror inte jag hinner spara/flippa nog tills 40.

Och självklart ska jubileen vara slapp som …!
 

KMS

Rolex
Kan inte du lägga upp en bild på den du skulle gilla att äga, så får vi se om den är mer läskande?

284599_1520224147_0_square.jpg


1090393d1368983823-ten-most-historically-signficant-dive-watches-dscn3455xc91nc9.jpg


Fifty_2.jpg


http://blancpain.watchprosite.com/show-nblog.post/ti-649611/
http://www.hodinkee.com/blog/blancpain-fifty-fathoms-review

Har full förståelse för dom som som gillar nytt och fräscht, men riktigt coolt att gå runt med så mycket historia på armen! Precis som gamla smäckra JLC och Zenith dykare! Men så länge det är samma företag som gör hyllningarna tycker jag det funkar bra.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
BP FF är ju magiska....de gamla dvs....min som jag köpte runt 2006 för 3600 us....lockades att sälja 2009 för 9000 us..... och som jag blev erbjuden att köpa tillbaka 2013 för 22000 us.... Hyfsad hike!!!! Tornek varianten ligger runt 45-50 000 us.....ser inte heller ut att plana ut....

image.jpg
 
Topp