• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

What my dreams are made of ...

Ernesto

Patek
2-Faktor
Litet (nåja) urval från min drömlista.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    64.4 KB · Visningar: 43

erlpes

Omega
En Blancpain FF är riktigt, riktigt snygg. Senaste - FF Bathyscape går inte av för hackor men jag föredrar nog de äldre modellerna. Synd bara att de är så svåra att få tag på. Var det inte också rätt många förfalskningar på de gamla militärmodellerna ute och snurrade för några år sedan?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
En Blancpain FF är riktigt, riktigt snygg. Senaste - FF Bathyscape går inte av för hackor men jag föredrar nog de äldre modellerna. Synd bara att de är så svåra att få tag på. Var det inte också rätt många förfalskningar på de gamla militärmodellerna ute och snurrade för några år sedan?

Absolut mkt fake, dock många lätta att spotta....men det finns även välgjorda. Det som gör äldre FF kluriga är att det gjordes över 30 st varianter som alla är kosher....37-42 mm case med små variationer på tavla, visare, bezel och krona.....men det finns ett par FF rävar som bistår med hjälp om det behövs....
 

Galaxy

Rolex
Bifogar en liten drömlista också, hoppas det är ok (samtliga bilder lånade):

Först och främst min nya förälskelse
ml_image.2992858.jpg


Och så sportklockan som startade klockintresset
MONACO_40years_reedition_chrono.jpg


Och så den perfekta dressaren:
1038065d1365310380-%245000-fantasy-first-s-jlc-reverso-classique-6.jpg


Och några fler som skapar lite skön blandning i drömsamlingen
iwc-portuguese-IW502302_MED.jpg

patek-philippe-5170J_001_MED.jpg

rolex-milgauss-116400_WHT_MED.jpg

hublot-561.ZX.1170.RX_MED.jpg

ap_15300or.oo.d002cr.01_1.jpg
 
Topp