• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

White side of the moon

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Tycker att det inte är någon större prestation av Omega men jag skulle absolut att kunna tänka mig denna med ett svart läder en solig sommardag!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tyckte/ tycker att ny introduktionen av sm300 förra året var en hit, hoppades lite på att omega skulle hitta tillbaka till rötterna ich kanske börja slimma utbudet. Men det är nog bara drömmar...

Grymt det hade varit med endast:
1 nya sm300
2 ploprof
3 döpt om aqua terra serien till railmaster och slimmat antalet modeller
4 speedmaster finns endast i månklockan, first in space och dsotm
5 de ville tresor

Så, de tipsen var gratis omega.
 

Icaras

Rolex
Lite märkligt att samtidigt som de vill närma sig Rolex, så försöker de samtidigt mjölka alla sina modeller flera gånger om. Tycker ändå att denna var ganska så tuff... men jag får ju känslan av att de inte nöjer sig med tre "...Side of the Moon". Synd!


Hade varit toknöjd om Omega tog sig i kragen och kikade på hur Rolex design- och utvecklingsavdelning fungerar. De klarar sig uppenbarligen väldigt bra trots det smala sortimentet och de få förändringar de lanserar vid Basel.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har totalt tappat respekten för Omega nu.
Det är inte hållbart det dom håller på med.
Exklusiva produkter och orden "Limited Edition" är så långt ifrån varandra att det inte finns på kartan.

Dom vill upp Rolex segment, men hur ska det gå till när dom håller på såhär?
Dom sjunger snart lägre än Glocalnet.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Definitivt inget för mig, men på min fru, absolut. Coolt att ha ett trendigt vit klocka som är en Omega. Fast det är väl här Omega går fel. Vill man verkligen förväxlas med trendiga klockor på "glitter" marknaden?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är väl inte ens en LE förresten?

Ganska roligt att kolla Omegas hemsida.
image.jpg

50 modeller.

Går man därefter in på exempelvis speedmaster så ser det ut så här:
image.jpg


18 modeller till. Rörigt är bara förnamnet.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vad är boetten gjord i? Stål och PVD vit färg? Det lär ju innebära att när man dingar in den i något så kommer det komma fram en stål färg under.. lär se för taskig ut efter ett par år.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag fattar inte riktigt... Är det en ny klocka som dem lanserat eller är det någon som har photoshopat till den hemma i vardagsrummet? Jag tycker det räcker med DSOTM.
 
Topp