• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Winder för 1-2 klockor?

hans

Petrus Kenicius
Jag letar efter en winder för 1-2 klockor. Vad ska jag tänka på när jag köper en winder? I vilken prisklass hamnar jag om den ska vara OK? Har ni konkreta exempel? Vad säger forumet i denna fråga?
 

vonhall

Rolex
Har själv kört med billigaste varianten som jag någonsin har sett och den har fungerat i ett år. Vinner absolut inga stilpoäng och dessutom så låter den lite för mycket! För min del så spelar det ingen roll då den står på ett sådant ställe där den varken syns eller hörs.
Funktionen som jag ville ha var att den kunde snurra åt båda hållen så att alla urverket blir uppdragna. Den snurrar i en timma och vilar i 3. Tror detta är ett bra förstaval så man i ett senare skede vet vad man vill ha eller inte ha :D


http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGAR...p1}{md5/cde5e9278003fb92d00b25458dcd358d/md5}
 

hans

Petrus Kenicius
vonhall skrev:
Har själv kört med billigaste varianten som jag någonsin har sett och den har fungerat i ett år. Vinner absolut inga stilpoäng och dessutom så låter den lite för mycket! För min del så spelar det ingen roll då den står på ett sådant ställe där den varken syns eller hörs.
Funktionen som jag ville ha var att den kunde snurra åt båda hållen så att alla urverket blir uppdragna. Den snurrar i en timma och vilar i 3. Tror detta är ett bra förstaval så man i ett senare skede vet vad man vill ha eller inte ha :D


http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGAR...p1}{md5/cde5e9278003fb92d00b25458dcd358d/md5}

Tack för tipset!

Fler förslag eller tankar tas tacksamt emot.
 

Ricrob

Patek
Jag hojtade hem min 2+2 winder på Tadera av en säljare som jag tror bollar ut windera lite då och då, som heter Janoj.
Gav 770:- ink frakt. Den är skutfin och funkar super men den ger ifrån sig ett litet litet gnissel, som säkert går att smörja bort men jag har inte orkat skruva isär den, så jag stänger av den på nätterna. Rekomenderar säljaren starkt, han var supervänlig och när jag upptäkte att han glömt skicka med instr. bok så mailade han den direkt, sen ett par dagar senare kom det en på posten dessutom.

Svart pianolack, vit insida och glaslock. Snygg tycker jag!

Ursäkta taskiga gamla bilder!

Öppet lock
83b8552b.jpg


Stängt lock
8bbc3777.jpg
 

vonhall

Rolex
Har själv blivit lite sugen på att köpa en ny. Den här gången så vill jag ha plats för 4 klockor och gärna lite tystare/snyggare än den jag har.
Vågar man undra vad hela kalaset kostade?
 

hans

Petrus Kenicius
vonhall skrev:
Har själv blivit lite sugen på att köpa en ny. Den här gången så vill jag ha plats för 4 klockor och gärna lite tystare/snyggare än den jag har.
Vågar man undra vad hela kalaset kostade?

€84 ink frakt gick kalaset på.
 
Topp