”Dear all”som chefen skriver - det är dags för il grande finale för detta år. Denna klocka ska inviga nya året med mig samtidigt som jag inser vad tiden går fort när man har kul. Anser mig vara gammal räv numera 
Antar att många av er känner igen sig i att klockintresset blir ett skönt avsteg i vardagen, oavsett student, småbarnsförälder, karriär eller profil. Bäst av allt är att detta är oändligt, plånkan är dock inte oändlig vilket är mindre kul. Men jag har lärt mig efter 10års wissing att pengen egentligen inte spelar nån större roll, det är stämningen och biljetten till denna gemenskap man egentligen köper. F91w eller en Nautilus, different price same dudes.
Luv it!! Ja nog med filosofi och låt oss gå vidare med true materia istället
” telefonen ringer - tjoho Chuck, vi har fått in 2 ex av klockan du frågade om....Ska du ha den så skickar vi idag! Take it or leave it MF!”
Svarade givetvis SKICKA!!!
Modellen vi pratar om är en del av Seikos linje ”Save the Ocean”. För var såld STO modell så tillfaller det en peng till en fond som Seikos ambassadör för PROSPEX Fabien https://www.seikowatches.com/global-en/news/20180322-7 är involverad i. Pengen ska hjälpa till att förebygga miljöförstöring i våra hav och bevara dess djurliv.
Fabien himself
Har varit intresserad av den befintliga modellen SRPC91K1 innan men tyckt att den varit alldeles ”för blå”. Lite som förra generationen blå SMP-C, väääldigt blå. Samtidigt som jag suktat efter SRPC49K1 ”ninja turtlen” nu bakefter. @FilPro gör inte livet enklare ihäller med hans trevliga foto sessions av ninjaturtlen
SRPC91K1
SRPC49K1
Turligt nog så hämtade jag precis ut en kombo av de båda nämnda varianterna, riktigt lyckad! Ser fram emot att slita in den, kevlar approved!
Längtar efter få mynta det klassiska TTT utrycket:
alla vet väl hur en AK-5 ser ut efter ett tag"
Here we go!
SEIKO PROSPEX "Save The Ocean" Black Series Special Edition SRPD11K1
Obligatoriskt info ruta och gott nytt år till alla wisses of Sweden och stort tack till Klockmaster Globen, Sveriges Seiko AD#1!
Cheers Chuck
Features
Caliber: NEW 4R36 Automatic winding type with manual winding mechanism
24 Jewels Made in Japan
Power reserve: 41 hours
Day/Date display
Screw case back
Screw-down crown
Stop seconds hand function
Unidirectional rotating bezel
+45 to -35 seconds per day
A window at the 3 o'clock hour reveals the automatic day calendar.
SPECIAL EDITION" engraved on the case back
Metal: Black IP Stainless steel
Size: Diameter: 45 mm
Thickness: 13.4mm
Band: Stainless steel
Three-fold clasp with secure lock , push button release with extender
Water resistance: 200 meters/ 20 bars/ 660 feets
Glass: Hardlex crystal
Dial: Blue
Antar att många av er känner igen sig i att klockintresset blir ett skönt avsteg i vardagen, oavsett student, småbarnsförälder, karriär eller profil. Bäst av allt är att detta är oändligt, plånkan är dock inte oändlig vilket är mindre kul. Men jag har lärt mig efter 10års wissing att pengen egentligen inte spelar nån större roll, det är stämningen och biljetten till denna gemenskap man egentligen köper. F91w eller en Nautilus, different price same dudes.
Luv it!! Ja nog med filosofi och låt oss gå vidare med true materia istället
” telefonen ringer - tjoho Chuck, vi har fått in 2 ex av klockan du frågade om....Ska du ha den så skickar vi idag! Take it or leave it MF!”
Svarade givetvis SKICKA!!!
Modellen vi pratar om är en del av Seikos linje ”Save the Ocean”. För var såld STO modell så tillfaller det en peng till en fond som Seikos ambassadör för PROSPEX Fabien https://www.seikowatches.com/global-en/news/20180322-7 är involverad i. Pengen ska hjälpa till att förebygga miljöförstöring i våra hav och bevara dess djurliv.
Fabien himself
Har varit intresserad av den befintliga modellen SRPC91K1 innan men tyckt att den varit alldeles ”för blå”. Lite som förra generationen blå SMP-C, väääldigt blå. Samtidigt som jag suktat efter SRPC49K1 ”ninja turtlen” nu bakefter. @FilPro gör inte livet enklare ihäller med hans trevliga foto sessions av ninjaturtlen

SRPC91K1
SRPC49K1
Turligt nog så hämtade jag precis ut en kombo av de båda nämnda varianterna, riktigt lyckad! Ser fram emot att slita in den, kevlar approved!
Längtar efter få mynta det klassiska TTT utrycket:
alla vet väl hur en AK-5 ser ut efter ett tag"

Here we go!
Obligatoriskt info ruta och gott nytt år till alla wisses of Sweden och stort tack till Klockmaster Globen, Sveriges Seiko AD#1!
Cheers Chuck
Features
Caliber: NEW 4R36 Automatic winding type with manual winding mechanism
24 Jewels Made in Japan
Power reserve: 41 hours
Day/Date display
Screw case back
Screw-down crown
Stop seconds hand function
Unidirectional rotating bezel
+45 to -35 seconds per day
A window at the 3 o'clock hour reveals the automatic day calendar.
SPECIAL EDITION" engraved on the case back
Metal: Black IP Stainless steel
Size: Diameter: 45 mm
Thickness: 13.4mm
Band: Stainless steel
Three-fold clasp with secure lock , push button release with extender
Water resistance: 200 meters/ 20 bars/ 660 feets
Glass: Hardlex crystal
Dial: Blue
Bilagor
Senast ändrad: