• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Wow! Börjar förstå..

Josef B

Bestraffaren
..varför tjejerna gillar Michael Kors, otroligt vackra och välbyggda ur!



20130715_151121_zpsbde31934.jpg


20130715_151225_zps82d7603c.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag måste nog hålla med Josef här, de modellerna jag har provat har varit av ypperlig kvalité. Att de flesta av dem dessutom är i gul- eller roséguld ger en ännu lyxigare touch. Klart underskattat märke som piskar alla andra lyxmärken i de höga prisklasserna. Dessutom så håller de tiden trots att man inte har dem på armen. Ni som klagar är bara avundsjuka!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste nog hålla med Josef här, de modellerna jag har provat har varit av ypperlig kvalité. Att de flesta av dem dessutom är i gul- eller roséguld ger en ännu lyxigare touch. Klart underskattat märke som piskar alla andra lyxmärken i de höga prisklasserna. Dessutom så håller de tiden trots att man inte har dem på armen. Ni som klagar är bara avundsjuka!

Visst....jag är avundsjuk!

Gl6Ik9f.jpg
 

WiktorK

Omega
Tycker det i många avseenden är en sjukt raljerande och fördoms full attityd här på forumet.

Så fort något inte faller en i smaken, så är det direkt klockor för pundare, blåsta brudar eller folk utav smak?

Det här med att stil och tycke är personligt, det är inget man kan förstå?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker det i många avseenden är en sjukt raljerande och fördoms full attityd här på forumet.

Så fort något inte faller en i smaken, så är det direkt klockor för pundare, blåsta brudar eller folk utav smak?

Det här med att stil och tycke är personligt, det är inget man kan förstå?

Det finns inget personlig med MK/DW etc.-klockor i mitt tycke ;) Lite ironi, men tyvärr, också lite allvar i detta...
 

Josef B

Bestraffaren
När jag prstade med med den kvinnliga expediten i butiken i Västermalmsgallerian så tyckte hon att Rolex kändes väldigt mycket plastigare och att MK kändes mindre plastiga och av högre kvalite.

Detta visste hon då deras flaggskeppsbutik NK details i Göteborg sålde Rolex.
 
C

China

Guest
När jag prstade med med den kvinnliga expediten i butiken i Västermalmsgallerian så tyckte hon att Rolex kändes väldigt mycket plastigare och att MK kändes mindre plastiga och av högre kvalite.

Detta visste hon då deras flaggskeppsbutik NK details i Göteborg sålde Rolex.

Den donnan visste vad hon talade om.;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Min personliga åsikt.
MK är absolut inte en kvalitets klocka. Låt den sitta på din arm under ett tag så får du se vilken kvalité den är gjord av :)

Sen kan jag förstå om folk gillar den för dess utseende och att man köper en sådan för att man inte kan eller vill lägga mer pengar på en klocka men ändå få en designer klocka. Men ett uttalande om att MK gör kvalitets klockor, det är inget jag någonsin skulle kunna stå bakom.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan, det där är bara dussindinkor och småpengar...

Jag hade väntat mig något bättre, som t.ex. en Croton.;)

Jag vet.... Lite besviken själv... Men dollarservetter och ss skrot är det enda jag har. Kostar att ligga på topp.... men är dyrare att hålla sig kvar....Croton.... Utanför min liga by far....mao..

WK.... Alla som inte tycker som jag..... må de brinna i 7:e kretsen.... långsamt...
 
C

China

Guest
Bara för att ge Davvan och alla andra stackare som inte har råd med en Croton lite tröst, så bjuder jag på godis från Hollywood.;)

MqmeyLb.jpg


Kan det vara en imperial tourbillon?:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som vanligt snackar ni i nattmössan. Jag har ägt en och det var absolut inget fel på kvaliteten på själva klockan som för övrigt hade en av de bästa länkarna jag haft på en klocka. Köpte den för 1400kr, vilket är ett rimligt pris i och med att det sitter Miyota kronografurverk i som missar i princip alla sekundmarkeringarna. Självklart överprisade när de kostar över 1400kr, MEN själva klockorna är det faktiskt inget fel på. Första året släppte de dessutom vissa snygga modeller.
 
När jag prstade med med den kvinnliga expediten i butiken i Västermalmsgallerian så tyckte hon att Rolex kändes väldigt mycket plastigare och att MK kändes mindre plastiga och av högre kvalite.

Detta visste hon då deras flaggskeppsbutik NK details i Göteborg sålde Rolex.

Västermalmsgallerian?
Du är väl inte i Sthlm? För de åsikterna bryr vi oss inte om i de produktiva bygderna:p
 
Fan hänger inte med om folk är ironiska här eller ej, men har känt på en MK för 3000:-(tjejen ville ha en men styrde in henne på Tissot istället) och tyckte det var värsta skitet, kvalitetskänslan på klocka och länk var ungefär som på en klocka man får för 5kr i en sån där tuggummi automat... nästan iaf:)
 
Topp