• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Wrist size i infon

Chuck

Patek
2-Faktor
Förslår att användare kan fylla i sin aktuella wristsize i personlig info, vad sägs om det?

Bonus:
18,5 cm
F7D7B0AE-58FD-47FF-B6D3-D6FFFE8C36EE.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tycker att man ska vidareutveckla det och tvingas fylla i andra uppgifter också som t.ex. deklarerad årsinkomst och personliga preferenser så att vi kan ha ett eget KS-tinder där man swipar höger eller vänster och paras ihop med likasinnade. :cool:
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Exempel:
Chuck: Kolla min nya SLA033!
A7590729-1ACE-462B-A81E-17D48F1D70AC.jpeg


Random user: DAMN suktat länge sitter bra på dig, vad har du för WS?

Chuck: 18,5cm

Random: Thanx!


Får man det istället för ”var man är ifrån” adderar mer värde för KS publiken.

Får se om mitt förslag tas väl emot av ledningen bara
Jag tror omkretsen som måttstock är alldeles för förenklat för att nå syftet. Dels spelar avståndet väldigt stor roll som @Parabellum skriver men även hur bred handleden är på ovansidan. Mina tunna men breda 14,5 cm handleder kan utan problem bära sexsiffrig Sub och 42mm SKX samt Panna medan dessa kan bäras för stort på handleder med 15,5-16 cm omkrets. Detta då bandhornen sticker ut förbi handleden, vilket är den känsliga brytgränsen för de flesta. Att boetten helt enkelt är för lång för handledens bredd.

Om vi ska ha ett mått så kvittar omkretsen. Jag kan dock stötta ett förslag som bygger på bredd.
 
Topp