• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB: Seiko 7S26-verk

Barda

Cartier
Tjena!

Jag är ute efter ett 7S26-verk till min Seiko SKX033. Om du har ett till övers får du gärna hojta till!
 

Barda

Cartier
Dom hade ett 7S26B borde ju funka eller hur! Stort tack för tipset! Har du handlat därifrån förresten? Är det reko?
 

axa

Omega
Jag själv har inte handlat men har läst att det ska vara ok.

Huruvida verket passar eller inte kanske du kan få hjälp av någon mer kunnig.
 

lillejohn

Seikoboy
Paneristi
2-Faktor
Det passar perfekt med ett B-verk (det är tom. att föredra då det är bättre än de tidiga A-verken).
Dock så finns de för 50USD hos 10Watches.

MVH John Magnusson
 

max

Dancing Queen
lillejohn skrev:
Det passar perfekt med ett B-verk (det är tom. att föredra då det är bättre än de tidiga A-verken).
Dock så finns de för 50USD hos 10Watches.

MVH John Magnusson

Hur är det med 4:00-verk i en 3:00? Borde ju fungera men tänkte eftersom de specar 4:00 kanske det är någon skillnad?
 

lillejohn

Seikoboy
Paneristi
2-Faktor
max skrev:
Hur är det med 4:00-verk i en 3:00? Borde ju fungera men tänkte eftersom de specar 4:00 kanske det är någon skillnad?

Det är ingen skillnad på verket.

Dock så behöver man flytta över dag/datum tavlan, annars kommer dagen inte att komma i linje (det gör dock datumet).
Beroende på modell så kan man även ibland behöva lyfta över verket i det gamla verkets "plast-ring" (shock-absorbern).
 
Topp