• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTB: "Vintage klocka"

HumperE3

Breitling
Tjena tänkt att köpa mig en vintage klocka, vet inte riktigt vad ännu.
Har ca 10' +/- 4 att röra mig på och är väl en dress klocka som gäller.

Bor i Stockholm om F2F är möjligt ;)
MvH
 

HumperE3

Breitling
watchowner skrev:
HumperE3 skrev:
Bumpar denna lite, + lägger till lite så, max 16papp.

Lugn ... 16 papp är alldeles för mycket.
Jag, och det är jag, skulle max lägga 5-6k på min 1:a vintageklocka.
Kostymklocka?
Longines
Omega
mm
Tack så mycket, jag tänkte mera i banorna på att jag kan ju lika gärna köpa en rejäl klocka på en gång istället för att byta för att jag inte köper det jag vill ha.

Vill ha något jag kan använda in princip dagligen men fortfarande tillräckligt snygg som kostymklocka eftersom de
bara kommer bli en klocka till att börja med. 16 är det jag har att ge, men inget jag måste slösa bort "bara för att".

Borde antagligen gå och checka lite i butik innan så jag får lite mera koll på vad jag egentligen vill ha.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Datejusten som vaniljglass säljer kanske kan passa in, annars kolla in longines heritage 35mm (ny klocka, som känns vintage för ca 8k)
 
Topp