• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WTF?? Är detta en blåsning eller?

Spindel

KS vulkanolog på Island
Va fan?

Hittade denna annons på eBay, kolla priset...

image.jpg



Är ju min pensionerade ultra beater (bortsett från att min inte är guldfärgad)

image.jpg
 

Portofino

Panerai
Lustigt nog har jag sett och hört att flera av dessa windsurfers har gått för ganska höga pengar... Finns tydligen en hängiven fan-skara därute.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Lustigt nog har jag sett och hört att flera av dessa windsurfers har gått för ganska höga pengar... Finns tydligen en hängiven fan-skara därute.
Va fan dags att byta packningar och batteri på min då :p kanske börja använda den igen. Ska jag vara ärlig så funkade den riktigt bra som beater enda nackdelen är att displaybelysningen är en liten glödlampa som därmed drar multum med batteri när den används.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Blåsning och blåsning. Varje gång ohemula priser på vår egen K&S diskuteras så framhålls det ganska hårt att fri prissättning råder och att det är köparens ansvar att se till att inte betala för mycket för ett objekt. Ditt exempel är väl inte värre än vissa annonser här :)
 

tictac62

Cartier
Va fan?

Hittade denna annons på eBay, kolla priset...

image.jpg



Är ju min pensionerade ultra beater (bortsett från att min inte är guldfärgad)

image.jpg
Hej!
Jag tror jag har nytt glas och packningar, liggande någonstans, ev kan jag ha en ring, om inte ur och penn har på sitt lager, som dom tog över av Kauko Time. Om någon är intresserad av reservdelar, har även mycket glas till Citizen, Seiko, Enicar, plexiglas med och utan spännring mm.
Är det någon som letar glas till sina vintage, lägg gärna ett mail ,så kan jag kolla.
TicTac62
----------------------------------------------------------------------------------
Urmakare since 1981
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Blåsning och blåsning. Varje gång ohemula priser på vår egen K&S diskuteras så framhålls det ganska hårt att fri prissättning råder och att det är köparens ansvar att se till att inte betala för mycket för ett objekt. Ditt exempel är väl inte värre än vissa annonser här :)
Är mer att jag trodde att den inte var värd nåt alls. Kostade kanske 600 kr på ny på 90-talet och visst klockan i annonsen är NOS men ändå typ 10 000 papp för den där o_O . Är fullt medveten om att mitt välanvända exemplar inte drar hem några stora pengar men den är ju troligen värd något fast jag avskrivit den helt som en pryl med enbart affektionsvärde.

Till alla som trashar utseendet på klockan: gå och lek med era smycken små flickor :D
 

tictac62

Cartier
Är mer att jag trodde att den inte var värd nåt alls. Kostade kanske 600 kr på ny på 90-talet och visst klockan i annonsen är NOS men ändå typ 10 000 papp för den där o_O . Är fullt medveten om att mitt välanvända exemplar inte drar hem några stora pengar men den är ju troligen värd något fast jag avskrivit den helt som en pryl med enbart affektionsvärde.

Till alla som trashar utseendet på klockan: gå och lek med era smycken små flickor :D

Den var dyrare än så, Stål 995:- & 1195:- för bicolor.
 
Topp