• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad WTT Seiko 6139 mot 7549-7010 Tuna eller CWC dykare

-JL-

Rolex
2-Faktor
Hej KS!

Önskar byta min Seiko 6139-6020 aka doktorsklockan från -72 mot en 7549-7010 Tuna eller en CWC RN diver.

Jag letade länge efter en -6020 i bra skick och hittade denna i Italien via Chrono24.
Den skall vara nyservad innan köpet, detta är dock inget jag har papper på, men den är i mkt fint skick.
Knappar och krona fungerar utan motstånd och kronografen går och nollställer korrekt. Quick set av dag och datum funkar klanderfritt. Daghjul på engelska och italienska. Boetten påminner om Pouge boetten men har andra luggar. Kommer på ett 19mm racingband i brunt läder som knappt är använt. Tavlan har en fantastisk sunburst i silver.
Jag är inte ute efter ngn mint/NOS tuna. Ett härligt beaterskick funkar utmärkt. Den måste dock vara hel och funka korrekt. Är ute efter ett rakt byte utan pengar emellan. Det är lite svårt att prissätta då just denna version inte ligger ute i några mängder till försäljning. Det ligger 2 st ute på ebay nu, visserligen med länk, för 6,5 resp 7,3 kkr (se bilder längst ner i annonsen)
Sätter bytesvärde till ca 4,5-5 kkr.
Bilder från "dagens"-tråd i varierande kvalitet

IMG_1815.JPG


IMG_2969.JPG


IMG_2959.JPG


IMG_2961.JPG


IMG_2962.JPG


IMG_2963.JPG


IMG_2964.JPG


Objekt på ebay:
image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp