Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
skx007k2Välkommen! Vilken klocka suktar du efter?
Ok trevligt då får du kika på https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007k-eller-j-watchhubs-eller-creationwatches.18789/skx007k2
Nej men du får betala för det förstås. Sist gjorde jag det på Krons för 250:-Ni som köpt där och sen knallat in till era lokala handlare för att få armbandet justerat, inga problem?
När jag tänker efter, varför skulle de säga något? Det är ju inte som att man kommer in med box, cert och säger att man köpt den på nätetNej men du får betala för det förstås. Sist gjorde jag det på Krons för 250:-
Är deras cert stämplade av utländska ADs?Har köpt 4 klockor därifrån. Funkar bra alla gånger och samtliga klockor med certifikat har haft dessa ifyllda korrekt av AD.
De jag vet som har handlat från Uret har fått stämplade cert från utländska ADs (gäller Rolex)Är deras cert stämplade av utländska ADs?
JaÄr deras cert stämplade av utländska ADs?
Värt att notera, åtminstone när det gäller Rolex. För att garantin skall gälla ska den auktoriserade säljaren fylla i garantibeviset i butiken (Auktoriserade Rolexhandlare säljer ALDRIG över Internet) och där fylla i namn på köparen och datum för försäljningen, på certifikatet.
Nej, det är en Auktoriserad Rolexhandlare som initialt säljer klockan till Urets representant innan Uret sedan kränger den på internet. Certen är ifyllda med inköpsdatum (vilket ibland visat sig vara äldre än när Urets kund de facto la beställningen) och ibland även namn.Hm.. Innebär det att alla rolex som köpts från Uret inte har ett giltigt WW Rolex garanti?
Alternativt bara söka på forumet eftersom frågan redan avhandlats femtioelva gånger.Det bästa är nog att noggrant läsa de aktuella garantivillkoren för Rolex.