• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Xbox One tråden!

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Ingen som lirar forza horizon 3?:)

Köpte mig precis battlefield 1 och so far so good! spelade mycket mer förr, men har även typ forza 6 och horizon 3. Skicka pm om någon vill lägga till min "gamertag" :)

Lirar i princip enbart FM6 och FH3. Lirade ett antal tusen timmar i Forza Motorsport till Xbox Original. Köpte krysslåda bara pga Forza, trots att alla mina vänner skaffade PS4...
 

Måberg

Panerai
Vet inte hur man citerar flera på en gång :D

@yepsson det är som att cykla, när man lärt sig spela fps på konsol så sitter det! Jag är dock helt värdelös på att spela på PC...

@Arnholm Samma sak för mig mer eller mindre. Alla som jag lirade battlefield med på xbox 360 gick över till PS3 istället för xbox one men jag höll mig kvart nästintill enbart för Forza :)
 

matage

Omega
Ser bra ut. tyckte gameplayen i andra klippet så lite "stelt" ut?? men svårt att säga. när är det realease?
Ser lovande ut!
Det enda jag är rädd för är hur de satt upp kontrollerna och - nästan ännu mer - att de byggt ett "railslide-spel" istället för ett snowboardspel. Finns det nåt tristare än att tvingas till långa trista slides istället för cleana old school big air för att ta sig vidare??
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ser lovande ut!
Det enda jag är rädd för är hur de satt upp kontrollerna och - nästan ännu mer - att de byggt ett "railslide-spel" istället för ett snowboardspel. Finns det nåt tristare än att tvingas till långa trista slides istället för cleana old school big air för att ta sig vidare??

Köpte det på spelbutiken.se borde landa imorgon :D
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Överväger starkt att uppgradera till ett XO eller ett PS4 från befintligt Xbox 360. En av de främsta anledningarna är Mafia 3 för tillfället men The Division verkar inte helt ointressant heller. Måste säga att jag var starkt emot FPS-spel på konsol tidigare då jag är en gammal inbiten CS-nörd och bara kört PC, men jag börjar vänja mig vid spelkontroll även om precisionen och snabbheten aldrig konmer att bli vad det är på dator.

Så det lutar nog mot en Xbox One S men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, ambivalensen är hög.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Överväger starkt att uppgradera till ett XO eller ett PS4 från befintligt Xbox 360. En av de främsta anledningarna är Mafia 3 för tillfället men The Division verkar inte helt ointressant heller. Måste säga att jag var starkt emot FPS-spel på konsol tidigare då jag är en gammal inbiten CS-nörd och bara kört PC, men jag börjar vänja mig vid spelkontroll även om precisionen och snabbheten aldrig konmer att bli vad det är på dator.

Så det lutar nog mot en Xbox One S men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, ambivalensen är hög.


Svårt val, ofta vägt där men alltid blitt xbox :)
 

Fredig

Cartier
Överväger starkt att uppgradera till ett XO eller ett PS4 från befintligt Xbox 360. En av de främsta anledningarna är Mafia 3 för tillfället men The Division verkar inte helt ointressant heller. Måste säga att jag var starkt emot FPS-spel på konsol tidigare då jag är en gammal inbiten CS-nörd och bara kört PC, men jag börjar vänja mig vid spelkontroll även om precisionen och snabbheten aldrig konmer att bli vad det är på dator.

Så det lutar nog mot en Xbox One S men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, ambivalensen är hög.

Har Mafia 3 kommit? Mafia 2 var anledningen till att jag köpte mitt Playstation, grymt spel!
 

Måberg

Panerai
Älskade Mafia 2, men tror jag väntar lite på att 3an kostar typ 299 om ett par månader istället :)

@Guillbert kört lite battlefront men tyckte det kändes rätt "stelt" jämfört med battlefield, får kanske ge det en till chans snart!
 

Rey

Rolex
De brukar kosta lika mycket i fysisk butik som i xstore vid release. Skillnaden är väl att fysiska butiker sänker priset efterhand, medan de aldrig sänks på xstore. T.ex. kostar GTAV lika mycket nu som det gjorde vid release, och då är ändå spelet över 3 år gammalt.

Det är nog lite en sanning med modifikation, de har ju erbjudanden ofta via Xbox Gold, köpte som exempel just GTAV där för några veckor sen för lite drygt 400kr :) men sådana erbjudanden är oftast tidsbegränsade och inte alltid in place när man tänkt köpa spelet i fråga :)
 

Patrik72

Cartier
XB1 ägare och lirar FM6, Elite Dangerous och Project Cars.

Är inte mycket för FPS numera, har inte reflexerna och därav tröttnat på att snorungar gnäller på att man campar. :angel:

Gamercrest_Official.jpg
 
Senast ändrad:
Topp