• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen XTAR VP4+ Dragon - Batteriladdare för alla runda typer

Bazsy

Cartier
Pris
400
Returpolicy
Om det inte stämmer med beskrivningen eller får funktionsfel inom 2 veckor
Bilder Skickat
  1. Ja
Tänkte lägga upp detta här.
Har köpt den bästa laddaren från XTAR (kinesiskt företag som tillverkar LED lampor, litiumbatterier och batteriladdare med bra kvalitet) för några veckor sedan men insåg sedan att min nördhet kräver att jag byter upp till en där man kan programmera allt i minsta detalj (något de flesta inte fattar eller orkar med) och köpte då en SkyRC. XTAR laddaren är väldigt enkelt att hantera och sköter alla inställningar själv.
Hursomhelst har jag nu detta till salu:
http://www.xtar.cc/products_detail/productId=155.html

Laddar alla:
-Li-ion 10440 - 32650 (inkl. 18650 som är den vanligaste typen och finns i allt från LED lampor till Tesla bilar)
-Ni-MH (AAAA, AAA, AA, C, D och även de udda typer som finns i vissa aparater)
-Väljer typ automatiskt mellan NiMh och LiIon
-Laddström inställnigsbar (samma för alla 4 laddplatser globalt) till: 0.5A, 1A, 2A
-Inbyggs multimeter funktion som mäter internal resistans och spänningsnivå (bra för diagnostik om man vet man gör)
-Kan ladda, ladda ur, testa (ladda, ladda-ur, ladda och visa urladdad samt sist laddad mängd), refresh (ladda-ur, ladda)
-Laddar LiIon med CC-CV utan PWM som är den bästa metoden.

Jag köpte detta som sagt för 2 veckor sedan och använt 4-5 ggr. Priset var då 750 + frakt men jag inser att produkten är ganska nischad och lägger ut för 400 + frakt (eller F2F i Solna). Priset är öppen för diskussion och byten kan vara relevanta i form av LED lampor eller något roligt som går på batterier (try me).

Frågor är välkomna! Feedback tråd i min signatur:)
 
Senast ändrad:
Topp