• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Y u no like, is u a bitch? Breitling inside

john b

Rolex
OBS: Varning, längst ned i posten finns det hårigaste iller-fotot ni någonsin sett med en klocka på. Vaxar ni bröst och perinuem regelbundet kommer äckelkänslor uppstå.


Jag har alltid gillat Breitling. Vettefanvarför. De är ju inte speciellt snygga alltid. Ganska dyra ETA-verk.
Troligen handlar det om att jag tycker man får mycket boett för pengarna. Och länkarna är välarbetade.
De har i mitt tycke något av klockvärldens världens bästa antireflexbehandling också.

Dessutom är de lite roliga att gilla, det finns ju en slags subkultur där det skall hatas och/eller älskas Breitling på klockforum runtom. Man kan ju absolut inte beskriva Breitling som ett uddamärke, men i Rolexhegemonin sticker det ut lite iaf.

Lite roll spelar det nog in att min första lite dyrare klocka var en Chrono Avenger. Det var första klockan jag köpte för mer än 10 000. Och dessutom första klockan jag köpte av privatperson i utlandet. Jag var så sjukt nervös till den kom fram och jag hade dubbelkollat att det inte var en bakpotatis i paketet.
Det var även den klockan som verkligen lyft mitt fotointresse. Som singel utan barn har man tid att nörda ned sig, samt råd att investera... Så denna klocka lärde jag mig sjukt mycket om fotografering med.
Nuförtiden har jag inte tid eller ork att fota seriöst särskilt ofta utan tar mest fram systemarn och bränner av lite kort bara.

Såhär såg min första Breitling ut:

Blotmellan.jpg


Svintuff. Speciellt på det lädret, som syddes till från klädseln i en Volvo Amazon.

Efter det har jag ägt en massa Breitling. Men de har kommit och gått. En in, en ut har jag jobbat med länge.

För ett tag sedan föll det sig så lyckligt att jag råkade ha lite slantar över när en gammal drömBreitling var till salu av en välkänd pålitlig kille. Äntligen!

Välpackat:

20150203_203254.jpg



Det ligger något utanför lådan? Den får vi berätta om en annan dag.

20150203_203454.jpg



Ah, det vackra travelcaset (vars innandöme alltid smulas sönder) inne i den klassiska bakelitboxen (vars gångjärn och aplicerade bokstäver alltid pajar). Klassiskt!


20150203_203626.jpg


Direkt på med skönheten/odjuret:
20150204_142854_edit_1423056903228.jpg


Det är alltså en Avenger Skyland Blacksteel. Tillverkades i 2000 ex.

Stulet från Breitlingspursce:
Model: Avenger Skyland Blacksteel
Production Years: 2008
Gender: Mens
Case Materials Available: Blacksteel
Movement: Breitling 13
Power Reserve: 42 Hours
Water Resistance: 300m
Bezel: Unidirectional
Crown: Screw-Locked
Crystal: Sapphire
Diameter: 45mm
Thickness: 17.4mm
Weight: 144.3g
Bracelet: Diver Pro
Lug Width: 22mm
Watchwinder Direction: Clockwise
Reference Numbers: M13380


Grym klocka!
Rätt stor. Men Brattar skall vara stora och funkar bra så i designen och balansen på handleden. Den kommer på gummi, så den är inte orimligt tung och gummit håller boetten bra på plats. Hade nog varit dumt med löst justerad länk.
Jag har inte tagit reda på vad de har PVDat med. Kanske DLC? Har ingen aning, kan inget om det tekniska.

Snabba bilder:
Som vanligt överpresterar de med sin AR

1.jpg~original



Härlig boett med goa detaljer. Breitlings paradgren i mitt tycke. Och sade jag att de har bra AR?

2.jpg~original


Nu kommer illerbilden.

3.jpg~original



Grym klocka som legat i bakhuvudet länge.
Ser tyvärr ännu ballare ut på fästmön än på mig. Hon vill låna den mycket säger hon.


Tack för titten
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Haha, var ju tvungen att scrolla längst ner direkt för att se vad det var för hemsk bild det varnades för! :)

Måste säga att det var en ovanligt snygg klocka (för att vara en bratte :p ;))
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tycker den är jävligt ball!
Själv har jag testat många klockor från många tillverkare, men aldrig något från Breitling..Skulle jag köpa en är denna modell ett troligt val =)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Första fotot var ju grymt! Dessutom på en riktig "vill ha" toolig kronograf.

Efterföljande klocka inte sämre den, så grattis! Blir kul att få se den IRL :)
 
Topp