• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yema Daytona på återresa.

inox

Cartier
Tackartackar! Väcker minnen och lite saknad. Daytonan har flytta långt norrut i landet. Hoppas den har det bra där! Det blev som några förutspådde här på forumet. Den fick blev helt övergiven fick lämna när en Heuer Autavia 3646 dök upp.
IMG_3038.JPG
Tycker Yeman verkar trivas.
mVIYVdz.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tack inox för bumpen! Underbart resereportage som även jag missat. Perfekt en dag som denna när papperstidningen tagit semester. Du kan inte lägga sådana här guldkorn i Nyköpsklockedelen, Gummo! Pärlor för svin. ;)
 

KMS

Rolex
Grymt reportage! Hur har jag lyckats missat denna tråden två gånger om??

Vad bär det av i år?:)
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Mycket kul reportage. Växte upp i frankrike, så här varit i st ouen många gånger med farsan. Väl värt en heldag!
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Som sagt ovan, grymt reportage!
Tackar för posten!

Mysigt reportage, tyvärr är fan allt dyrt i Frankrike

Tackartackar boys!

Den är given vid nästa Frankriketur!

Bra! Kändes konstigt när jag var i Nice förrförra helgen att ha en Tudor på armen ;)

Tack inox för bumpen! Underbart resereportage som även jag missat. Perfekt en dag som denna när papperstidningen tagit semester. Du kan inte lägga sådana här guldkorn i Nyköpsklockedelen, Gummo! Pärlor för svin. ;)

Tack Grafton! Tänkte att det kunde behövas lite vintagekärlek i nyköpsdelens ständiga mörker :D :D :D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fin gammal tråd det här, bumpar upp den! Åker till Paris om ett par veckor och vill hitta de butiker där de där herrarna som samlar på svindyra gamla Tintin-grejer och tour-de-france-trivia köper sina klockor. Små excentriska butiker som luktar gauloises och gamla böcker och där klockorna inte är så blanka, helt enkelt.

Några tips?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tips på fler ställen där man kan köpa en aquagraph för 3300€ före prut är förresten extra välkomna. Hoppas att han har kvar den!
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Fin gammal tråd det här, bumpar upp den! Åker till Paris om ett par veckor och vill hitta de butiker där de där herrarna som samlar på svindyra gamla Tintin-grejer och tour-de-france-trivia köper sina klockor. Små excentriska butiker som luktar gauloises och gamla böcker och där klockorna inte är så blanka, helt enkelt.

Några tips?
Saint Ouen är mitt enda tips för TinTin-samlare och köpare av udda uppstoppade djur. Romain Rea (Watches in Paris på insta) där jag var har fått lite skit för frankenmisstankar av Perezcope på insta så se upp med dem. De har iofs löjliga priser nuför tiden.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Saint Ouen är mitt enda tips för TinTin-samlare och köpare av udda uppstoppade djur. Romain Rea (Watches in Paris på insta) där jag var har fått lite skit för frankenmisstankar av Perezcope på insta så se upp med dem. De har iofs löjliga priser nuför tiden.
Aha, är det watches in paris, dem följer jag ju. Sportrolex en masse och väldigt få roliga kronografer i flödet dessutom. Jaja, det får väl bli ett uppstoppat djur istället. Fåglar är ju ofta lättplacerade och funkar till det mesta.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Aha, är det watches in paris, dem följer jag ju. Sportrolex en masse och väldigt få roliga kronografer i flödet dessutom. Jaja, det får väl bli ett uppstoppat djur istället. Fåglar är ju ofta lättplacerade och funkar till det mesta.
Ja de har rört sig åt det hållet. Skulle ha köpt rubbet 2014. Då hade jag kunnat dra mig tillbaka och köpa en liten bar i Thailand;)

Är på jakt efter en grävling och en mullvad. Hittar du får du höra av dig!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ja de har rört sig åt det hållet. Skulle ha köpt rubbet 2014. Då hade jag kunnat dra mig tillbaka och köpa en liten bar i Thailand;)

Är på jakt efter en grävling och en mullvad. Hittar du får du höra av dig!
Absolut! Grävlingarna har väl också börjat sticka iväg lite i pris på sistone men mårddjur är ju alltid mårddjur.
 
Topp