• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Yema Navygraf 2 - 2100kr

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Säljes;
En Yema Navygraf 2 från sent 70-/tidigt 80-tal med ett 7 juvelers ESA som hjärta.

Klockan mäter 38mm utan krona och ca 41mm på längden. Mellan bandhornen är det 19mm. Klockan har varit med om en del och är rätt rugged, har en riktigt sold känsla och en krona som skruvar in på plats.
Konstruktionen är riktigt kul och gissar på att den är väldigt ovanlig. De fyra stora insexskruvarna håller fast 2st "plattor" som i sin tur håller vridringen på plats. Vridringen låser eller frigör du genom att skjuta "stången" som går igenom nedre bandhornet till vänster eller höger. Vridringen är utan klick och glider fint.

Visarna skulle enligt tidigare ägare vara original, jag vågar dock inte garantera detta utan säger att det är tvivelaktigt? då de har en något ljusare lume än index och centermarkering på vridringen.

Jag har inte trycktestat den och ens ej vågat blöta än. När du ska ställa in datum, så får du börja låsa kronan 2 datum innan det datum du vill ha, eftersom den fortsätter att snurra samtidigt som kronan skruvas in. Lite som en gammal fransk bil är den.

För detta vill jag ha 3400.... 3100kr 2999kr 2800kr 2600kr 2100kr...... skickat som rek eller F2F i Stockholm. Går ej ner i pris från 2100.

Ev. bytes mot någon annan kul dykare,

Det är en solid och jävligt speciellt designad klocka, bad ass utan att vara vulgärt stor!

Retur: inom 24h från mottagande om objektet ej motsvarar beskrivningen min.

IMG_0473.JPG
IMG_0474.JPG
IMG_0475.JPG
IMG_0476.JPG
IMG_0477.JPG
IMG_0478.JPG
IMG_0479.JPG
 
Senast ändrad:
Topp