• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Yema Speedgraf - prisbump 2 (5/7)

Dr H

Cartier
2-Faktor
Pris
7500
Returpolicy
En hederssak
Bilder Skickat
  1. Ja
En väldigt fin Yema Speedgraf köpt här på KS tidigt i januari 2022. Klockan är ursprungligen köpt juni 2021 och har alltså ett år kvar på garantin. Klockan kommer fullset med box, ytterkartong, skyddsplast sparad, garantikort och såklart originalbandet.

Skicket på klockan är väldigt bra - jag hittar inget att klaga på förutom repor på insidan av bandhornen då jag provat den på lite olika armband. Notera att den har 19 mm luggar så det är lite svårt att hitta ett stort utbud av band. Men originalbandet är väldigt fint.

Klockan är en trevlig automatisk kronograf med härlig vintage-racing-känsla. Kronan är skruvad och bezeln vrids steglöst åt båda hållen med skönt motstånd. Notera att bezelskalan är för nedräkning (tog mig en månad att inse...). Kronografen nollar som den ska och har en nästan steglös sekundvisare som sveper fint.

Yema har använt ett automatiskt Seiko-kronografverk (NE86) som har datum, men det finns inget datumfönster på klockan - den har alltså ett ghost date, som märks enbart på att kronan har två lägen när man drar ut den.

Mera info om klockan på Yemas hemsida: https://en.yema.com/collections/heritage-chronographs/products/yema-speedgraf-yspee2019-aas

Jag säljer den för att vi inte klickar. Svårt att säga exakt varför, men jag tror att det är pga vridringen - hade hellre sett en tachymeter där.
Pris 9 000 8 000 7 500 kr + frakt.

Byten är alltid intressant att diskutera, men jag är rätt säker på att jag har alla dressklockor och dykare jag behöver.

Stor tack till KS för ett härligt forum och möjligheten att annonsera.

Mina omdömmen: https://klocksnack.se/threads/drh.143756/

1648405710532.png

1648405731746.png

1648405746264.png

1648405756049.png

1648405769690.png

1648405779690.png
 
Senast ändrad:
Topp