• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Yema Superman repobjekt - 1300kr

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tjenare!

Som vissa av er kanske sett i min tråd har jag kämpat med att försöka få den här fina Yema Superman Quartz att funka. Jag har kommit såpass långt att jag bytt urverket, men kan inte få dit sekundvisaren (den är antingen trasig i fästet eller så passar den helt enkelt inte) (två nya sekundvisare medföljer, men kan inte garantera att de passar) . I övrigt behövs en ny krona. Sätter man på en krona tickar den och går utan sekundvisare iallafall.

Medföljer gör originalkrona (går ej att använda)
Originalverk (Shiojiri Y112A) (ej fungerande)
Nytt, monterat verk (ej Shiojiri) (medföljande kronaxel finns)
Sekundvisare (2x nya + original som defekt)
Nytt, monterat batteri
Något typ av bezellås (dock ej vridbar bezel vad jag märkt).
Allt enligt bilderna helt enkelt förutom att den gamla axeln som kronan sitter på har gått av och samtidigt en bit av kronfästet eller om något sitter fast i kronan, inte helt säker.

Kan hända att jag har en 19mm stållänk till också, ska kika efter den.

I övrigt är den fin utseendemässigt och jag önskar jag kunde fixa den, men tålamodet tryter dessvärre så jag slänger upp den här i hopp om att någon fixar den och bär den som en ruskigt fin sommarbeater.

Hörde från någon på forumet att den bör vara värd åtminstone 3000kr i fungerande skick. Eftersom det är lite småpill kvar med den sätter jag priset till 1300kr skickat i postens blåa. Jag är definitivt öppen för bytesförslag, antingen med lite pengar emellan från min eller din sida eller rakt av.
IMG_8355.jpg
IMG_8323.jpg
 
Senast ändrad:
Topp