• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

yes watch

Ok. Jag fattar. Tyckte bara det var en rolig grej, lite gadgetstuk över det hela. Skulle jag råka vinna högsta vinsten på lotto så kanske jag köper en. Tack för infon.

Vad är en Yes watch? Är det något man borde veta vad det är för något?
Lägg gärna upp en bild eller länk!

Jag tittade lite på siten, yeswatch.com. Allt är ju relativt, så jämfört med superfjantiga och värdelösa Suunto så är den ju rena underverket. Kul att man ser hur långa dagarna är. Jag säger Köp!

Det beror väl på vad som döljer sig i boetten. Nu så har Yes watch ganska sparsamt med information om verken (vad jag har sett), så jag säger varken bu eller bä. Rör det sig om citizengroups senaste generation (modifierad eller inte) så är nog priset ganska ok, däremot så finns det ett antal liknande verk som inte räcker riktigt ända fram. Jag har sett en del obekräftade uppgifter om att tillverkaren av verket är OKI, ett företag i Hong Kong som har ett mycket gott rykte när det gäller att modifiera quartzverk till perfektion.

Rör det sig om ett modifierat verk från OKI så tycker jag inte att prislappen är avskräckande, däremot så är jag inte 100% säker då jag inte själv har sett någon klocka från Yes watch.

Tackar för dom balanserade svaren. Har själv bara sett dom på bild. Ska finnas återförsäljare i Norge och Danmark. Får väl åka inom Oslo (jobbar i Norge) för att se dom på riktigt.

Verkar vara ett skum klocka, kan vara drygt att köpa för att sedan bli besviken.
Fett är nog inte ordet för den iaf eventuellt om den har flytande visare....

Men det löser sig nog :lol:

Pappikjolo skrev:
Jag tittade lite på siten, yeswatch.com. Allt är ju relativt, så jämfört med superfjantiga och värdelösa Suunto så är den ju rena underverket. Kul att man ser hur långa dagarna är. Jag säger Köp!
@Pappikjolo - förklara vad som är fjantigt och värdelöst med Suuntos klockor!? Jag äger själv två, en D6 dykdator till dykning som är suverän samt en Vector som jag använder vid klättring i berg och skidåkning. Kan inte tänka mig bättre klockor vid dessa tillfällen. Superfjantiga och värdelösa hurdå?

Har fått ett halvt svar från YES angående vilket chip som används. Dom säger OKI eller Toshiba. Får väl fråga igen när jag bestämt vilken modell jag vill ha.

Tillbaka
Topp