Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen instagramgeneration arm här vettu, pure gubba arm med stenhård råstyrka rakt igenom asså![]()
De betyder ju inte att de somnatSmåbarnsföräldrarna verkar i alla fall ha käkat tacos klart och lagt barnen?![]()
Yes, nu plöjer vi KS i en timma innan det är läggdagsSmåbarnsföräldrarna verkar i alla fall ha käkat tacos klart och lagt barnen?![]()
Whaa, Snowpiercer på riktigt. Precis som läggdagsDe betyder ju inte att de somnat
Haha!Är fjorton så hittar inget svarsalternativ
(mycket skrynkliga gubbhandleder är det, håller med).
Tja, det är ju ingen billig hobby vi håller på med precis. Så om det finns en hel del äldre här på forumet så kanske det beror på att det tar ett tag att samla på sig kapital samt att livet blir billigare när barnen flugit ur från boetJust my two cents...
Är 65+ och gillar klockor
Har bla samlat:
Serietidningar
Lego
Märklintåg
Leica o Hasselblad kameror
Samtliga dessa har varit ”säkra investeringar/pensionsförsäkringar” när det begav sig. Idag finns ingen återväxt och inget intresse för dem (möjligen bortsett från Lego).
Vad jag säger är att när tiden går framåt ändras även vad som anses kul och värdefullt.
Detta betyder inte att klockor kommer att bli mindre intressant, men det kan mycket väl bli så.
Tar med en bild på en favoritklocka för att förgylla inlägget.
![]()
Eller så ger man fan i att skaffa ungar så går det fort att bygga upp klockkontotTja, det är ju ingen billig hobby vi håller på med precis. Så om det finns en hel del äldre här på forumet så kanske det beror på att det tar ett tag att samla på sig kapital samt att livet blir billigare när barnen flugit ur från boetJust my two cents...
Jag tror att det har mycket att göra med digitalisering osv. Det finns helt enkelt ingen vidare tradition av att bära armbandsur hos den yngre delen av befolkningen och jag kommer osökt att tänka på den konversation @Denke hade med sin 16-årige (?) son kring VHS-kassetter.Om man är riktigt pessimistiskt lagd så skulle man kunna hävda att det enda som finns utrymme för i framtiden är smarta klockor och statushöjande lyxur.
+ plus sådär 5000 på detta.Statushöjande lyxur utgör ett tryggt golv i alla fall .Smarta klockor är lite fascinerande ändå, men livslängden är ju vansinnigt kort.
Jag tror nog att vi är en hel del i den åldern här.Intressant tråd! Jag tycker att det är en bra mix av åldrar här men hade gärna sett fler mellan 40-50år.
Jag har intrycket att det är ganska "ungt" här på forumet så intressant omröstning!