• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yonsson.....du kan suga.....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
......i dig dessa bilder :)
Låg i min postlåda när jag kom hem från jobbet idag.....en julklapp från en tossig kompis som bor i SF!!

Så nu är jag väl på snygglistan?
Cap Gold....kan det vara en 79:a eller 89:a?
Bra case, lite missfärgad tavla.....men jag gillart.

Lat här för jag är inte mkt för paketöppningstrådar.....men skulle uppskatta lite info.....ska goggla såklart.....men du ruvar säkert på nåt.....

Ska hitta ett bättre band, men hade bara ett vitt i 18 mm. Finns det GS lås att nosa upp månne?

image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Ingen dålig överraskning, grattis!

Men måste ändå säga att trådtiteln nästan tar priset här! ;)

Edit: och det där bandet...? Varför har du sånt liggandes?
 

mega

Rolex
Svincoola dom där! Grattis!
Köpte samma modell på ebay men det visade sig att det mesta var skräp i den så den åkte på retur.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg tråden först nu. Kul! Nu har du äntligen en riktig klocka och en riktig vän också verkar det som. :) 1969 om sagt. Urverket piskar det mesta från samma tidsera förutsatt att det mår bra.

Grattis till en mysig klocka!

Hör finns mer info och bilder på hur boetten ska se ut när den inte är så polerad. Finns även massa kul om hur ochvarflr designen på boetten är formad som den är. Sök på "SEIKO grammer of design" om du vill läsa mer om det.

http://wornandwound.com/2014/08/01/affordable-vintage-1970-grand-seiko-61gs-6145-8000/
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Såg tråden först nu. Kul! Nu har du äntligen en riktig klocka och en riktig vän också verkar det som. :) 1969 om sagt. Urverket piskar det mesta från samma tidsera förutsatt att det mår bra.

Grattis till en mysig klocka!



Hör finns mer info och bilder på hur boetten ska se ut när den inte är så polerad. Finns även massa kul om hur ochvarflr designen på boetten är formad som den är. Sök på "SEIKO grammer of design" om du vill läsa mer om det.

http://wornandwound.com/2014/08/01/affordable-vintage-1970-grand-seiko-61gs-6145-8000/

Tackar.....trodde först du surnat lite :)
Verkar gå helt ok, har inte testat riktigt ännu....väntar på ett nytt band och ett GS spänne jag nosat upp.

Tavlan har lite skavanker.....lite charmigt....men det går kanske att nosa upp en beggad tavla. Ska läsa på lite så får jag återkomma med intryck längre fram......gillar den helt klart!!!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Såg tråden först nu. Kul! Nu har du äntligen en riktig klocka och en riktig vän också verkar det som. :) 1969 om sagt. Urverket piskar det mesta från samma tidsera förutsatt att det mår bra.

Grattis till en mysig klocka!

Hör finns mer info och bilder på hur boetten ska se ut när den inte är så polerad. Finns även massa kul om hur ochvarflr designen på boetten är formad som den är. Sök på "SEIKO grammer of design" om du vill läsa mer om det.

http://wornandwound.com/2014/08/01/affordable-vintage-1970-grand-seiko-61gs-6145-8000/
Bra länk! Vass boett på det exet...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar.....trodde först du surnat lite :)
Verkar gå helt ok, har inte testat riktigt ännu....väntar på ett nytt band och ett GS spänne jag nosat upp.

Tavlan har lite skavanker.....lite charmigt....men det går kanske att nosa upp en beggad tavla. Ska läsa på lite så får jag återkomma med intryck längre fram......gillar den helt klart!!!

Knappt värt att leta efter en bättre tavla eftersom den matchar boetten rätt bra, men vill du så finns det tavlor att köpa i Japan om man orkar leta lite. Bär den och kolla om du gillar den och gör du det, så får du väl köpa en till. ;) En bra inkörsport tycker jag. Min KS håller +- 1spd och ditt urverk har ännu bättre förutsättningar. :) Vill du veta värde, så PMa.

Släng gärna upp lite bättre bilder.
 
Topp