• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Youtube-idé - "Concept Of Time" - Ny video med Submariner!

Clemons

Rolex
2-Faktor
Kom på en grej! Man kan ju faktiskt lägga in en "annotation" i videon med en länk där det står, "Prefer Music? Play this in the background" med en hyperlänk som leder till exempelvis:


 

aximand

Panerai
2-Faktor
Gillar idén, kul att kunna skapa sig en 3D-bild av klockan som är svår att få från bara vanliga bilder! Kikade dock på din Seamastervideo och märkte av en konstant bakgrundston som spökar och blev rätt enerverande i slutändan. Bifogar bild på vår den finns:
Spectrum_2018_05_22_18_00_55.jpg
I övrigt: supertrevlig genomgång!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Gillar idén, kul att kunna skapa sig en 3D-bild av klockan som är svår att få från bara vanliga bilder! Kikade dock på din Seamastervideo och märkte av en konstant bakgrundston som spökar och blev rätt enerverande i slutändan. Bifogar bild på vår den finns:
Spectrum_2018_05_22_18_00_55.jpg
I övrigt: supertrevlig genomgång!

Denna ton fanns inte i Breitling-filmen då? Där är det nämligen betydligt mer brus. Gissar att du har koll på ljud om du länkar grafer. Jag smackade på X/Z-noise från Waves och jobbade bort så mycket jag kunde utan att förlora "klick/klock-ljuden".

Hörde den nu när jag drog på ordentligt. Svår där vid 2khz... Ska jobba på det, stort tack, hade missat detta annars!
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Denna ton fanns inte i Breitling-filmen då? Där är det nämligen betydligt mer brus. Gissar att du har koll på ljud om du länkar grafer. Jag smackade på X/Z-noise från Waves och jobbade bort så mycket jag kunde utan att förlora "klick/klock-ljuden".

Hörde den nu när jag drog på ordentligt. Svår där vid 2khz... Ska jobba på det, stort tack, hade missat detta annars!

Exakt samma ton runt ~2150 Hz finns även i Breitling-videon. Bruset var betydligt bättre i filmen med Omegan, så det borde gå att bara lägga på något filter precis runt 2150 för att bli av med det som finns kvar.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Exakt samma ton runt ~2150 Hz finns även i Breitling-videon. Bruset var betydligt bättre i filmen med Omegan, så det borde gå att bara lägga på något filter precis runt 2150 för att bli av med det som finns kvar.

Duktigt skämmigt att jag inte enkelt kollade med en EQ innan, men nu ligger en sån här på i framtiden.


Ruggigt tydlig :eek:
111.PNG

2222.PNG
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Ny video med en Rolex Submariner 16610

Specs och lite trivia i description, brusreducerat och med otrevliga frekvenser borttagna. Rekommenderar att man spelar upp i bakgrunden om man vill ha musik till :)
 
Senast ändrad:

Reverso

Panerai
Någon kanske redan nämnt detta i tråden - jag vill rekommendera dig att använda tunna vita bomullshandskar när du hanterar klockorna, det ser både snyggt och professionellt ut.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Luuuuuuugna dig! Alldeles för yviga rörelser :D
Lugnt och sansat när du viftar runt dinkan!
Samt så behöver du porriga, vita handskar. För det måste man tydligen ha när man pillar på klockor. Det har jag nämligen sett på Youtube.


Bra koncept!
Bor du i närheten av Västerås har jag en Hulk du kan få filma. :D
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Luuuuuuugna dig! Alldeles för yviga rörelser :D
Lugnt och sansat när du viftar runt dinkan!
Samt så behöver du porriga, vita handskar. För det måste man tydligen ha när man pillar på klockor. Det har jag nämligen sett på Youtube.


Bra koncept!
Bor du i närheten av Västerås har jag en Hulk du kan få filma. :D


Haha får lägga på en slowmotion... Still learning ;)

Tyvärr inte, är skåning, men väldigt kul idé!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Haha får lägga på en slowmotion... Still learning ;)

Tyvärr inte, är skåning, men väldigt kul idé!

Tänk på ljuset.
I vilket sorts ljus är din klocka som snyggast?
Det ljuset skall du ha.

Jag finner min snyggast inne på vissa restauranger, Har aldrig reflekterat över vilket sorts ljus exakt det är i, men i vissa restauranger är den extra snygg.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Rolex Datejust II - 116300

La upp denna i princip oredigerad då jag är iväg på semester :)
 
Senast ändrad:
Topp