• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ytterligare en unboxing - Panerai såklart :-)

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Panerai unboxings håller på och tar över ks :) vi fortsätter i den andan med ytterligare en!

Bakgrund: Efter att jag sålde min 111 för någon månad sen så har kändes det som om en del av mig försvann, kändes lite tomt. 111an var min dagliga trotjänare och var även min första klocka så jag har en speciell förkärlek till 44mm luminors med bettarini boett.

Klockan ifråga är en klassisk panerai modell med föraningar till pre-vendome eran, en tid då panerai var helt okänt på konsumentmarknaden.
Pannan är en modell som jag spanat länge på men där jag aldrig hittat en som varit komplett och i det fina skick jag efterfrågat. Vidare är modellen så pass populär att du har det jättesvårt att hitta en oavsett skick faktiskt. Den tillverkas i blygsamma 1000 upplagor per år och är nog den mest prisvärda pannan du kan köpa som ny (om du får tag på en!).

Nu har jag äntligen fått hem min dagliga beater - låt oss hoppa över till bilderna:

3732364E-4DE8-45DD-BD0A-F0A11A7BA9D6_zpsjq6lmxjo.jpg


29451408-C2DE-4ED5-BEB1-3C53CCA71425_zpsu3wvzkdd.jpg


D50F10BC-0323-409F-A1D0-7219FE3A3ADA_zpspd2kargc.jpg


773F5354-AEA6-49F2-AEF3-AF3D76D82913_zpsbwq1ti6c.jpg


898E582C-D0CD-455B-AC69-E21AAD08CB32_zps7jkmt9t3.jpg


Det blev alltså en Panerai 000 base logo!

652F5B95-FC47-4AC6-AA74-895E4D8CA5B5_zpsrgt9zcb2.jpg


Tack för titten och ha en fortsatt trevlig helg!
 

plexan

Cartier
Från att typ avskytt Panerai har nu ändrar uppfattning helt och hållet på några månader och skulle nu vilja ha en... dock lite osäker om jag har för klena leder för att bära en :) Grattis!
Men vad är det för ytterbox dom kommer med?? Ser ju ut som något som ska till öob typ


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Från att typ avskytt Panerai har nu ändrar uppfattning helt och hållet på några månader och skulle nu vilja ha en... dock lite osäker om jag har för klena leder för att bära en :) Grattis!
Men vad är det för ytterbox dom kommer med?? Ser ju ut som något som ska till öob typ


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är två ytterboxar, den yttersta (fula) är egentligen bara till för att skydda den inre ytterboxen från fabrik till AD, många ADs slänger dessa, andra behåller dem. Vissa Panaristis blir galna om den inte följer med. Vilket är helt galet.
 

fredtiger

Cartier
Det där ser ut som den Panerai jag alltid förknippat märket med fram till mitt nyvunna klockintresse för 2 år sedan. Vad är det för ref. och vad ligger en sådan på för pris om man får lov att fråga? Snygg är den, enkel och robust! Grattis!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig Klocka, väldigt ren i sitt utförande, Me like it alot :D! Härligt att du matar på med Panerais, klart man skall köra sin grej ifall man gillar märket, klockorna osv. Stort GRATTIS MG!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Från att typ avskytt Panerai har nu ändrar uppfattning helt och hållet på några månader och skulle nu vilja ha en... dock lite osäker om jag har för klena leder för att bära en :) Grattis!
Men vad är det för ytterbox dom kommer med?? Ser ju ut som något som ska till öob typ


Sent from my iPhone using Tapatalk

Om du inte har en väldigt liten vrist så kommer du inte ha några problem!
Utgå från 44mm luminor och ta det därifrån är mitt tips - testa på nymans för att få en uppfattning.

Den yttre pappkartongen är bara till för att skydda den ytte boxen!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Det där ser ut som den Panerai jag alltid förknippat märket med fram till mitt nyvunna klockintresse för 2 år sedan. Vad är det för ref. och vad ligger en sådan på för pris om man får lov att fråga? Snygg är den, enkel och robust! Grattis!

Det är precis så också, den här modellen som jag köpt (ref: panerai pam000 base logo) är en modern remake av min drömklocka alla kategorier: 5218-201/a
logos032.jpg

(Länkad/lånad bild).

000 eller zero som den också benämns ligger ny på 35-36 tror jag, har inte sett listpriset på ett tag men det är den mest prisvärda pannan enligt mig. Andrahandsvärdet på zero ligger högre än andra serietillverkade pannor för det är en väldigt populär modell med små upplagor.
Andrahandspriser brukar ligga runt 30 (fullt komplett med alla boxar,tillbehör,cert osv).
Tack! :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Grattis! Har ni pratat ihop Er när det gäller era panerai paketöppningar eller? :p

Haha jajamen vi la upp strategin förra månaden och nu är den i rullning ;-)
Tack!
Kul att fler och fler får upp ögonen för pannor och går till skrida med inköp!
Fortsätter det i den här takten lär vi kanske kunna få ihop en rejäl panerai gtg snart vilket vore superkul!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Trevlig Klocka, väldigt ren i sitt utförande, Me like it alot :D! Härligt att du matar på med Panerais, klart man skall köra sin grej ifall man gillar märket, klockorna osv. Stort GRATTIS MG!

Tack AF! Har ytterligare ett kort i rockärmen som avslöjas i nästa vecka! Sen blir det paus och börja knega ihop till nästa shopping spree :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag fick upp ögonen för Panerai förra veckan när jag faktiskt provade en på armen, efter att länge ha trott att det inte var något för mig. Och så börjar det trilla in öppningstråd på öppningstråd men grymma Pannor! Suget blir ju inte direkt mindre! :)

Grattis till, ännu en, fin klocka!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Jag fick upp ögonen för Panerai förra veckan när jag faktiskt provade en på armen, efter att länge ha trott att det inte var något för mig. Och så börjar det trilla in öppningstråd på öppningstråd men grymma Pannor! Suget blir ju inte direkt mindre! :)

Grattis till, ännu en, fin klocka!
Tack! Hoppas vi får se dig med en unboxing panna så småningom :)
 

fredtiger

Cartier
Det är precis så också, den här modellen som jag köpt (ref: panerai pam000 base logo) är en modern remake av min drömklocka alla kategorier: 5218-201/a
logos032.jpg

(Länkad/lånad bild).

000 eller zero som den också benämns ligger ny på 35-36 tror jag, har inte sett listpriset på ett tag men det är den mest prisvärda pannan enligt mig. Andrahandsvärdet på zero ligger högre än andra serietillverkade pannor för det är en väldigt populär modell med små upplagor.
Andrahandspriser brukar ligga runt 30 (fullt komplett med alla boxar,tillbehör,cert osv).
Tack! :)
Tack! Vad är skillnaden mellan denna och PAM112? Är det endast sandwichtavlan som skiljer? Börjar visst få upp ett visst intresse efter alla dessa öppningar....:nailbiting:
 
Topp