Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gäller detta alla, eller finns det någon svepande kvartsDen gyllene regeln är att automatiska klockor har svepande sekunder
Kolla här !Gäller detta alla, eller finns det någon svepande kvarts
Sen finns det även dead beat automatare som tickar för att röra till det ytterligare, men i drygt 99,99% av fallen stämmer regeln.Den gyllene regeln är att automatiska klockor har svepande sekunder, medans quartz klockor tickar fram ett steg i taget.
Det finns dock quartzare med svepande sekunder så det stämmer inte dessvärre inte jämt.
Helt korrekt, det är ögat som luras att tro att det sveperFast ska man var helt korrekt så är inte mekaniska klockor svepande. Sekundvisaren tickar och rör sig stegvis men i snabbare takt och kortare intervaller.
Anytime klockbroderSnyggt svarat boys. Tack för infon
Bara att fråga, alla har vi varit barn i början av våra klockintressen..Snyggt svarat boys. Tack för infon
Uff, jag har haft detta intresse i mer än 20 år. Känns fortfarande som jag maximalt nått trotsåldern haha.Bara att fråga, alla har vi varit barn i början av våra klockintressen..
Jadu, fullärd inom detta blir man nog aldrig...Uff, jag har haft detta intresse i mer än 20 år. Känns fortfarande som jag maximalt nått trotsåldern haha.
Quartz klockor brukar oftast vara smalare men i och med att man idag kan tillverka riktigt tunna urverk samtidigt som Quartz klockor i vissa fall ha tjockare boetter så är det inte riktigt något man kan lita på.
Quartz klockor brukar oftast vara smalare men i och med att man idag kan tillverka riktigt tunna urverk samtidigt som Quartz klockor i vissa fall ha tjockare boetter så är det inte riktigt något man kan lita på.