- Pris
- 4700 SEK
- Returpolicy
- Om objektet ej är som beskrivet, inom 24h
- Bilder Skickat
- Ja
Behöver trimma ner på antalet, dessa får för lite tid det senaste helt enkelt.
Inte intresserad av byten. Swish is king!
Först ut:
Zelos Horizons GMT v1 Hunter green - 4500 SEK inkl. skicka lätt
Enda ägaren sedan den var ny, maj 2019. Skicket är riktigt fint, men det finns definitivt en del deskdivingrepor på claspen och länkarna (svårt att fånga bra på bild). Kommer komplett med Zelos trälåda och klockrulle, med gummiarmband, Horween läderband, extralänkar och Zelos-kortet. Håller tiden fint vad jag uppfattar. Gjordes bara 70st av denna.
Specs:
Case : 40mm Diameter, 20mm Lug width, 45mm Lug to Lug Length, 12mm thickness without crystal
Water Resistance : 200m
Crystal : Sapphire, thick vintage style 'Box' crystal. See-through sapphire caseback
Bezel Insert : Bi-directional 60 clicks mounted on ball bearings, ceramic insert
Movement : Swiss ETA 2893 Elaboré with custom rotor
Material : 316L SS Case
Dial : Textured with C3 X1 Swiss Superluminova
Crown : Signed crown, Screwdown
ZELOS-LÄNK
Andra ut:
Zelos Spearfish Burnt Orange - 4700 SEK inkl. skicka lätt
Även här enda ägaren sedan ny i februari 2022. Skicket är nära på nyskick då boett och länkar är hårdhetsbehandlade på ytan till 1200HV, väldigt bra motståndskraft mot repor. En av de första klockorna med LJP G100 - high beat med 68 timmars gångreserv. Håller tiden fint vad jag uppfattar. Kommer komplett i Zelos metallåda med kort och extra länkbitar.
Specs:
Diameter : 40mm
Lug to Lug Length: 47mm
Thickness: 11.5mm without crystal
Case: 316L SS with brushed and polished surfaces
Coating: 1200HV Hardened coating on case and bracelet
Lug Width : 20mm
Movement: LJP G100 Soigné with gunmetal plating
Date: Color matched date wheel
Water Resistance: 200m
Crystal: Sapphire with Inner AR coating. Display Sapphire Caseback
Lume: C3 X1 and BGW9
Bezel: Ceramic
Bracelet: Steel Screw Links with quick adjust clasp. Quick release springbars. 20mm tapered to 18mm
ZELOS-LÄNK
Tredje och sista ut här:
Seiko SPB211J1 - 2700 SEK inkl. skicka lätt
Köpt ny av mig från Berlins Ur maj 2022 (kvitto medföljer). Använd relativt lite, natobandet inte alls. Mycket fint skick på boett, lite märken under på bandhornen från bandbyte, och "solrepor" på polerade delarna främst upptill kommer fort. Kommer komplett i låda med garantikort, manual och kvitto. Upplever att den går rätt så fort. Jag testade med appen Watch Accuracy Meter på telefonen, det var lite svårt att hålla stilla för vissa positioner, det märktes när den ritade linjerna. Så jag vet inte hur rätt detta är jag fick med den appen.
Heads up +22
Heads down +5
3-up +1
6-up +8
9-up +2
12-up -12
SEIKO-LÄNK
Tack KS för annonsplats och ett finfint forum.
Min lilla Good Guy tråd: https://klocksnack.se/threads/inzomniac.131690/
Inte intresserad av byten. Swish is king!
Först ut:
Zelos Horizons GMT v1 Hunter green - 4500 SEK inkl. skicka lätt
Enda ägaren sedan den var ny, maj 2019. Skicket är riktigt fint, men det finns definitivt en del deskdivingrepor på claspen och länkarna (svårt att fånga bra på bild). Kommer komplett med Zelos trälåda och klockrulle, med gummiarmband, Horween läderband, extralänkar och Zelos-kortet. Håller tiden fint vad jag uppfattar. Gjordes bara 70st av denna.
Specs:
Case : 40mm Diameter, 20mm Lug width, 45mm Lug to Lug Length, 12mm thickness without crystal
Water Resistance : 200m
Crystal : Sapphire, thick vintage style 'Box' crystal. See-through sapphire caseback
Bezel Insert : Bi-directional 60 clicks mounted on ball bearings, ceramic insert
Movement : Swiss ETA 2893 Elaboré with custom rotor
Material : 316L SS Case
Dial : Textured with C3 X1 Swiss Superluminova
Crown : Signed crown, Screwdown
ZELOS-LÄNK

Andra ut:
Zelos Spearfish Burnt Orange - 4700 SEK inkl. skicka lätt
Även här enda ägaren sedan ny i februari 2022. Skicket är nära på nyskick då boett och länkar är hårdhetsbehandlade på ytan till 1200HV, väldigt bra motståndskraft mot repor. En av de första klockorna med LJP G100 - high beat med 68 timmars gångreserv. Håller tiden fint vad jag uppfattar. Kommer komplett i Zelos metallåda med kort och extra länkbitar.
Specs:
Diameter : 40mm
Lug to Lug Length: 47mm
Thickness: 11.5mm without crystal
Case: 316L SS with brushed and polished surfaces
Coating: 1200HV Hardened coating on case and bracelet
Lug Width : 20mm
Movement: LJP G100 Soigné with gunmetal plating
Date: Color matched date wheel
Water Resistance: 200m
Crystal: Sapphire with Inner AR coating. Display Sapphire Caseback
Lume: C3 X1 and BGW9
Bezel: Ceramic
Bracelet: Steel Screw Links with quick adjust clasp. Quick release springbars. 20mm tapered to 18mm
ZELOS-LÄNK

Tredje och sista ut här:
Seiko SPB211J1 - 2700 SEK inkl. skicka lätt
Köpt ny av mig från Berlins Ur maj 2022 (kvitto medföljer). Använd relativt lite, natobandet inte alls. Mycket fint skick på boett, lite märken under på bandhornen från bandbyte, och "solrepor" på polerade delarna främst upptill kommer fort. Kommer komplett i låda med garantikort, manual och kvitto. Upplever att den går rätt så fort. Jag testade med appen Watch Accuracy Meter på telefonen, det var lite svårt att hålla stilla för vissa positioner, det märktes när den ritade linjerna. Så jag vet inte hur rätt detta är jag fick med den appen.
Heads up +22
Heads down +5
3-up +1
6-up +8
9-up +2
12-up -12
SEIKO-LÄNK

Tack KS för annonsplats och ett finfint forum.
Min lilla Good Guy tråd: https://klocksnack.se/threads/inzomniac.131690/
Senast ändrad: